Nebylo by špatné zjistit, zda lidé, kteří byli členové řídícího výboru pro výstavbu D47 a podepsali doporučení přijmout tuto smlouvu, pracují dále jako poradci těch či oněch ministrů, popř. zda mají stále blízko ke schvalování dalších takových projektů. Dočteme se nyní v tisku a uvidíme v televizi jasnou obhajobu výhodnosti tohoto projektu od těchto lidí? Nynější ministr dopravy Šimonovský po 5 měsících strávených na úřadě prohlásil, že smlouva je problémová. Z jakého důvodu nenásledovalo okamžité vypovězení po nastoupení do úřadu, se asi nedozvíme. Nad smlouvou se bude do března jednat a budou se v ní řešit problémové pasáže - o případném vypovězení ani slovo.
Ministr Šimonovský dále prohlásil, že na dobudování 480 km silniční a dálniční sítě bude ČR potřeba 600 mld. korun. To je 1,25 mld. za km. Není to příliš oproti 650 mil. za km D47 dle Mott MacDonald? Zvláštní, možná shodou okolností zvolené datum je 25.6.2002. Je to den, kdy byla podepsána smlouva mezi Ministerstvem dopravy (s tehdejším ministrem Schlingem), a realizační firmou Housing & Construction CZ, která byla mj. založena pouze pro D47 a vybrána bez výběrového řízení. Proč se smlouva podepsala těsně před vypršením jeho ministrování a proč ministerstvo přestalo v květnu 2002 využívat služeb firmy Mott MacDonald, která radí smlouvu co nejdříve vypovědět, jsou jen další zajímavé otázky, na které by nebylo špatné znát odpověď.
Věřím, že voličům nynější koaliční vlády tyto skutečnosti neunikají a že budou při setkáních se svými vládními či parlamentními zástupci požadovat na tyto otázky jednoznačné a jasné odpovědi. Je načase, aby si uvědomili, že se rozhoduje i o jejich penězích.
Jsem zvědav, kolik takovýchto pochybných smluv a vyplýtvaných miliard se ještě bude po bývalé vládě objevovat a hlavně, zda se v tisku dočteme jména odpovědných osob a sankce za takto prošustrované peníze nás všech.