Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Putin se po 11 dnech ukázal světu. Bez klepů by to byla nuda, vzkázal

  12:02aktualizováno  14:30
Ruský prezident Vladimir Putin se po jedenácti dnech spekulací o svém zdravotním stavu objevil na veřejnosti. V Petrohradě jednal s kyrgyzským prezidentem Almazbekem Atambajevem. Zprávy o své údajné nemoci odmítl s úsměvem. „Bez klepů by to byla nuda,“ vzkázal.

Vladimir Putin podle tiskové služby Kremlu s kyrgyzským prezidentem Almazbekem Atambajevem diskutoval o možnostech spolupráce mezi zeměmi, mimo jiné v rámci Eurasijské hospodářské unie (EAHU), jejímž plnohodnotným členem se má Kyrgyzstán od května stát. 

Na záběrech z pondělní schůzky, které odvysílala televizní stanice Rossija 24, Putin uvolněně rozprávěl, letmo se usmíval a zdál se být v obvyklé formě. 

Atambajev se v kontextu četných spekulací o zdravotním stavu šéfa Kremlu podělil s médii o historku, že ho Putin osobně před schůzkou po areálu petrohradského paláce povozil. „Nejenže chodí, řídí a vozí své hosty,“ prohlásil kyrgyzský prezident. 

„Bez klepů by to byla nuda,“ reagoval na jeho slova Putin.

Fotogalerie

Jen několik hodin před setkáním s kyrgyzským prezidentem nařídil šéf Kremlu bleskovou prověrku bojeschopnosti vojsk ruské Severní flotily. Do manévrů se podle ruského ministerstva obrany zapojí 40 tisíc vojáků, přes 40 bitevních lodí a 15 ponorek. V souvislosti s cvičením byla flotila uvedena do nejvyšší bojové pohotovosti (podrobnosti se dočtete zde). 

Spekulovalo se o mrtvici i dítěti

Ruský prezident se na veřejnosti ukázal poprvé od 5. března, kdy se v Moskvě setkal s italským premiérem Mateem Renzim. Od té doby podle tiskové služby Kremlu sice absolvoval ještě několik oficiálních setkání, mimo jiné v pátek s šéfem ruského nejvyššího soudu Vjačeslavem Lebeděvem, média na ně ovšem přístup neměla. Záběry z páteční schůzky odvysílala televizní stanice Zvezda, provozovaná ruským ministerstvem obrany. Některá ruská a západní média namítala, že snímky byly pořízeny již dříve.

Absence šéfa Kremlu na veřejnosti byla připisována vícero příčinám. Stranou zpráv o jeho údajné mrtvici nebo mocenskému puči v Kremlu se objevily také spekulace o narození potomka jeho údajné milence Alině Kabajevové, olympijské medailistce v moderní gymnastice a svého času také poslankyni ruské Státní dumy.

Zprávy o jejich údajném vztahu se objevily poprvé již v roce 2008, tedy ještě v době, kdy byl Putin ženatý (více o jeho rozvodu se dočtete zde). Kabajevová se ke spekulacím o poměru s hlavou státu odmítla vyjádřit, Putinův mluvčí Dmitrij Peskov je opakovaně popřel.

Do Kazachstánu pojede Putin v pátek

Dohady o příčinách Putinovy absenci na veřejnosti minulý týden přiživilo mimo jiné oznámení, že se odkládá jeho plánovaná cesta do Kazachstánu, aniž by byl zveřejněn nový termín. V pondělí však Kreml informoval, že se ruský prezident do Astany vydá tento pátek. Jednat tam bude s lídry Kazachstánu a Běloruska Nursultanem Nazarbajevem a Alexandrem Lukašenkem. Proč byla minulý týden schůzka odložena, ale není jasné.

Spekulace o zdravotním stavu jednoho z nejmocnějších mužů světa se nicméně neobjevily poprvé. Například na sklonku loňského roku americký bulvární list New York Post informoval s odkazem na údajně Kremlu blízký zdroj o tom, že Putin trpí rakovinou slinivky a zbývají mu tři roky života. Putinův mluvčí tehdy zprávu označil za nesmysl.

Letos v únoru se zase na veřejnost dostala několik let stará studie Pentagonu, podle které byl ruský prezident možná postižen takzvaným Aspergerovým syndromem, tedy formou autismu, která ho prý nutí uchovávat si „maximální kontrolu“ nad překonáváním krizových situací.

Ještě nikdy však neměl Putinův mluvčí Dmitrij Peskov tak napilno s vyvracením dohadů, jako tomu bylo tentokrát, kdy o příčinách absence ruského prezidenta na veřejnosti diskutoval prakticky celý svět.



Témata: Vladimir Putin




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.