Vláda za referendum poděkuje v reklamě

  • 21
Přes tisíc billboardů využila vláda, aby přitáhla obyvatele k referendu o vstupu do Evropské unie. Reklamní plochy se prodávají vždy na měsíc. Co na nich tedy bude do konce června? Poděkování kabinetu. Přesné znění vzkazu chce ministerstvo zahraničí odtajnit o víkendu.

Vláda si kvůli evropské kampani koupila na červen reklamní plochy na 1125 billboardech.

Shlíželi z nich zástupci členů unie zdůrazňující výhody členství. K vidění byl i uzel na modré unijní vlajce.

V druhé půli června však tyto motivy zmizí. Ministerstvo zahraničí, které kampaň zajišťuje, je nahradí novým prvkem - poděkováním.

"Rozhodně to není zbytečné. Je slušné poděkovat lidem, že se o referendum
zajímali," míní Jana Adamcová, šéfka komunikačního odboru resortu.

Objednat billboardy jen na dva týdny nebylo podle ní možné. "Mediální agentury je prodávají jen po měsíci," tvrdí Adamcová.

Nabízí se otázka, zda nešlo plochy třeba pronajmout někomu dalšímu. "To nelze, když nejsou naše," odmítá ředitelka odboru.

S poděkováním a jeho výlepem se tak počítalo od počátku kampaně. "Abychom ušetřili, tiskli se všechny billboardy najednou," podotkla Adamcová.

Ministerstvo zahraničí zatím podobu poděkování tají. Chystá se ji zveřejnit až po referendu v průběhu víkendu.

Podle expertů má vládní kampaň za 200 milionů korun řadu nedostatků, ale není amatérská. Kritici nejčastěji vytýkají nedostatek věcných informací.

Kromě billboardů kabinet využil i televizní a rádiové spoty. Premiér Vladimír Špidla a ministr zahraničí Cyril Svoboda považují kampaň za úspěšnou.


Video