Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vláda dá 335 milionů na kampaň o digitalizaci

  13:55aktualizováno  13:55
Vláda schválila návrh ministerstva informatiky na zajištění informační kampaně, která bude v Česku doprovázet přechod na digitální televizní vysílání. Na kampaň chce vláda vynaložit během příštích tří let až 335 milionů korun.
Kampaň k digitalizaci televizního vysílání bude trvat tři roky. Ilustrační foto.

Kampaň k digitalizaci televizního vysílání bude trvat tři roky. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Informační kampaň, která by měla probíhat alespoň tři měsíce před vypnutím analogu, je podmínkou pro vypnutí analogového vysílání.

Kampaň proběhne ve dvou etapách. První bude zaměřena na obyvatele starší 18 let s důrazem na seznámení se základními informacemi o digitálním vysílání a celém procesu digitalizace.

V této vlně kampaně (září a říjen 2006) poslouží k větší informovanosti lidí především tisk a televize. Národní koordinační skupina počítá s využitím veřejnoprávních i soukromých médií.

V této fázi se nepředpokládá šíření kampaně prostřednictvím rozhlasových stanic (s výjimkou Českého rozhlasu) nebo venkovní reklamy.

Ve druhé vlně přijde na řadu internet
Ve druhé vlně (únor – březen 2007) bude kampaň probíhat v tisku, televizi i na internetu.

Česká televize bude zařazovat informační spoty mimo reklamní kvótu, vytvoří speciální propagační pořady a bude o digitalizaci informovat i v rámci už existujících pořadů.

Televize Nova a Prima by měly zařazovat téma digitalizace do některých publicistických a diskusních pořadů. Mohou také využít reklamní i mimoreklamní prostor pro šíření spotů za zvýhodněných podmínek.

Kampaň za 335 milionů
První etapa informační kampaně spolkne 40 milionů korun z rozpočtu ministerstva informatiky a 45,1 milionu z takzvané vládní rozpočtové rezervy.

V rozpočtu na rok 2007 počítá vláda s částkou 100 milionů korun. Ministerstvo informatiky předpokládá, že financování informační kampaně si v roce 2008 vyžádá dalších 100 milionů a v roce 2009 částku ve výši 50 milionů.

Analog skončí v roce 2010
To, kdy přesně a v jakých oblastech se bude na digitální vysílání přecházet, stanoví na konci tohoto roku Český telekomunikační úřad takzvaným Technickým plánem přechodu. První oblasti přejdou na digitální vysílání už příští rok. K úplnému vypnutí analogového vysílání by mělo dojít v roce 2010, nejpozději však v celé Evropské unii na konci roku 2012.
 
Přípravu kampaně bude mít na starosti Národní koordinační skupina podřízená ministerstvu informatiky. Tvořit ji budou zástupci státních orgánů a profesních a spotřebitelských sdružení. Předsedou komise byl vládou jmenován Zdeněk Duspiva, poradce ministerstva informatiky pro digitalizaci.

Stát zřejmě přispěje na set top box
Některým lidem stát na přijímač digitálního vysílání možná přispěje. "Může se to týkat například zdravotně postižených," řekla iDNES mluvčí ministerstva informatiky Klára Volná.

Konkrétní výše či forma příspěvku stanovena není, o případném vyplácení rozhodne Národní koordinační skupina.

Vláda však počítá s tím, že ceny set top boxů ještě klesnou. "Předpokládaná částka za set top box by měla být asi 1000 korun. Když si skoro každá rodina může dovolit mobilní telefon a jeho provoz, věříme, že najde i tisícovku na digitální televizi," řekla Volná.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.