"Pojišťovny by dávaly lepší podmínky zařízením, kde se může pacient objednat," říká poslanec za ODS Boris Šťastný. Stále totiž zůstává mnoho ordinací, kam se pacient objednat vůbec nemůže, týká se to třeba praktických doktorů.
Sjednaný čas by pak měli lékaři dodržovat a nedopustit, aby pacient mačkal v ruce lístek s časem 7:30 a na hodinách už bylo po desáté.
Že musí pacienti stále čekat, nedávno kritizoval i ministr zdravotnictví Leoš Heger: "Ve velkých nemocnicích, kde se dělají heroické výkony, personál snadno získá pocit, že když zachraňují životy, tohle je banalita."
Stanovit, jaká je maximální čekací doba, je podle Šťastného nemožné a uznává to i Jana Petrenko z pacientské organizace Koalice pro zdraví. "Ale sedět tam hodinu nebo dvě, to je nehorázné," říká.
Čekajícího pacienta navíc často nikdo neinformuje, proč musí v čekárně sedět tak dlouhou dobu, natož aby se mu někdo omluvil.
"Protože když pacientovi řeknu: Nezlobte se, pane Nováku, máme tady hromadnou havárii, bude to trvat aspoň dvě hodiny, pacient se nebude zlobit. Ví, jak dlouho bude čekat, může odjet do jiné nemocnice a nemá pocit, že tam jen tak ztrácí čas," míní přední odborník na kvalitu zdravotnictví David Marx.
Čtěte ve čtvrteční MF DNES
Více o tom, jak chce nová vláda bojovat s dlouhým čekáním před ordinacemi lékařů, čtěte ve čtvrtečním vydání MF DNES .