Představitelé Městské části Praha 5 dobře chápou rozhořčení občanů barrandovského sídliště a nejenže petici přivítali, ale zastupitelstvo městské části se k ní i připojilo, prohlásil Zapletal. Obchvat má vést ze Slivence přes Radotín do Jesenice v okrese Praha-západ; stavba propojí plzeňskou a brněnskou dálnici a také Strakonickou ulici.
Pracovníci ministerstva životního prostředí posuzují dva návrhy vedení této dopravní stavby z hlediska ekologických vlivů, a to severní a jižní.
Představitelé Prahy 5 požadují, aby se urychleně začala budovat jižní varianta, kterou již loni pražské zastupitelstvo schválilo do územního plánu města. Mají totiž obavu, že další diskuse o tom, kudy má trasa vést, by zahájení stavby oddálily nejméně o dva roky.
Podle Zapletala by navíc severní varianta byla dražší o zhruba miliardu korun. Severní variantu prosazuje ekologické Sdružení pro trvale udržitelný život, které má obavu, že by jižní varianta ohrozila chráněná území na tomto okraji hlavního města.
Celý silniční okruh kolem Prahy bude měřit zhruba 70 kilometrů. Větší část obchvatu by mohla být hotova do deseti let; pouze jihovýchodní se stavět nemůže, protože její trasu zastupitelé loni v září z územního plánu, platného do roku 2010, vypustili.