Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vězeňská služba musí zaplatit 50 tisíc za fotografie Ratha ve vazbě

  14:55aktualizováno  14:55
Úřad pro ochranu osobních údajů potrestal Vězeňskou službu padesátitisícovou pokutou. Jeden z dozorců stáhl z informačního systému služby fotografie Davida Ratha a dalších obviněných v kauze. Ty potom prodal deníku Blesk za pět tisíc korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Rozhodnutí o pokutě 50 tisíc korun je definitivní. "Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů jakožto odvolací orgán zamítl rozklad Vězeňské správy," uvedla mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Vězeňská služba dostala pokutu za to, že přístupová práva ve vězeňském informačním systému umožňovala neoprávněný přístup k osobním údajům.

"Již předchozí kontrola odhalila, že do vězeňského informačního systému, tedy k osobním údajům vězněných osob, měli přístup všichni zaměstnanci (asi 5 000), kteří byli oprávněni pracovat s informačním systémem bez rozdílu, tudíž i řadoví zaměstnanci z jiných věznic," řekla Štěpánková.

Mluvčí Vězeňské správy Markéta Prunerová to však už dříve odmítla. "Na každém oddělení je garant, který určuje, kdo a v jakém rozsahu do něj může vstupovat. Někteří zaměstnanci například nemají přidělený ani vlastní počítač," uvedla.

Rathovy fotky prodal do médií praporčík Vězeňské služby, který pracoval v oráčovské věznici. Nyní mu hrozí až pět let vězení. Kromě něj Generální inspekce bezpečnostních sborů zatkla ještě dalšího zaměstnance Vězeňské služby, tomu hrozí dva roky ve vězení (více zde).

Autor:


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.