Jízda projede Rakouskem a skončí 10. září v Praze. "Mezi startujícími posádkami je například jeden indický mahárádža, zástupce Rockefellerovy rodiny, americký ambasador z Bruselu a další podobní lidé," říká francouzská ředitelka celé jízdy Christine Belangerová.
Jména všech významných účastníků by vydala na velký seznam. Celou akci pořádá firma Luis Vuitton. Chce jí připomenout, že po letech, kdy to nebylo z politických důvodů možné, opět existuje spojení mezi Budapeští, Vídní a Prahou.
Podobnou jízdu firma pořádala v roce 1998, kdy trasa vedla podél Velké čínské zdi. Stejně exkluzivní, jako jsou jména startujících, je i soupis vozidel, která se postaví na start. Jaguár, Aston Martin, Bugatti, Maserati, Bentley...
Nejstarší vůz je z roku 1910, limitem pro start byl rok 1960. Mladší auta neměla šanci. "Český vůz pojede jen jeden, Tatra 603," čte Christine Belangerová ze startovní listiny.
V Maďarsku, Rakousku i Česku převzali nad akcí záštitu primátoři hlavních měst. Karavanu veteránů budou po celé trase doprovázet štáby novinářů a kameramanů. Jízdu budou natáčet a vznikne tak dokumentární film, který se pak bude vysílat po celém světě.
V Česku se auta zastaví například na Hluboké a na Orlíku. Poslední etapa má cíl na Karlově mostě, který kvůli tomu bude na několik hodin uzavřen.
"Omezení bude krátkodobé. Vzhledem k tomu, o jak prestižní akci jde a jak pomůže propagovat Prahu ve světě, to jednoznačně stojí za to," konstatuje mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf. Po dojezdu do Prahy budou veterány vystaveny na Hradčanském náměstí.