Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Veřejná doprava a kolo jsou v Praze rychlejší než auto, ukázal závod

  13:19aktualizováno  13:19
V ranním závodě z Radotína na Smíchov porazili cyklisté automobil. Do cíle přijeli o šest minut dříve než posádka auta. I cesta vlakem byla rychlejší než autem. Závodu, který završil Evropský týden mobility, se zúčastnilo téměř sedmdesát závodníků.

Jako nejrychlejší spojení z Radotína na Smíchov se v ranní špičce ukázala cesta kolem. Ilustrační foto | foto: archiv Jakuba Ditricha

Smyslem závodu bylo prověřit rychlost různých druhů dopravy, informoval mluvčí Českých drah Radek Joklík. Závodu se zúčastnily především dětí z radotínské základní školy.

Časy týmů
na trase Radotín – Anděl City

1. kolo: 19 minut
2. vlak (Smíchovské nádraží) + kolo
(tzv. skládačka): 22 minut
3. vlak (Smíchovské nádraží) + metro,
vlak
(Smíchovské nádraží) + tramvaj:
24 minut
4. automobil: 25 minut (na trase byl slabší provoz kvůli dopravní nehodě před Radotínem)
5. vlak (Smíchovské nádraží) + pěšky:
39 minut
6. autobus : 43 minut
(5 minut zpoždění proti jízdnímu řádu)

Soutěžící odstartovali v 8:15 z parkoviště v Radotíně a jejich úkolem bylo co nejdříve dorazit do cíle na nádvoří centra Anděl City na Smíchově.

Jako první na místo dojeli za devatenáct minut cyklisté, o tři minuty později byli na Smíchově jejich kolegové, kteří jízdu na kole spojili s cestováním vlakem.

Dětem, které jely vlakem a následně metrem a tramvají, cesta trvala 24 minut, byly tak o minutu rychlejší než posádka automobilu. Jako poslední přivezl své pasažéry autobus, a to za 43 minut.

"Vzkaz Evropského týdne mobility je jasný. Veřejná doprava a kolo jsou nejrychlejší. Auto nemá šanci," řekl po dojezdu radní pro životní prostředí Petr Štěpánek (SZ), který dojel na kole jako první do cíle.

Evropský týden mobility pořádá pražský magistrát, který se tak připojil k dalším státům Evropské unie. Trvá od 16. do 22. září, v jeho rámci se konalo několik akcí propagujících různé alternativní způsoby dopravy a připomínaly Pražanům, že automobilová doprava narůstá.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lobbista Tomáš Hrdlička (vlevo) hostem volebního studia iDNES.cz (21. října...
VIDEO: To nejlepší z volebního studia iDNES.tv

Server iDNES.cz přinesl ke sněmovních volbám 2017 sedmihodinové vysílání. Volební studio nabídlo řadu hostů v čele s bývalým prezidentem Václavem Klausem a...  celý článek

Ústecký volební lídr ČSSD Jaroslav Foldyna v diskusním pořadu iDNES.cz...
Vedení ČSSD musí rezignovat, budoucnost má jen Chovanec, míní Foldyna

Na mimořádném sjezdu ČSSD by mělo rezignovat celé vedení, myslí si rebel sociální demokracie Jaroslav Foldyna. Jediný, koho si dál umí představit v čele...  celý článek

Ivan Bartoš ve volebním štábu Pirátů v Praze. (21. října 2017)
Je to strašná síla, když vám dá hlas tolik lidí, říká slavící Bartoš

Sehnat předsedu Pirátů Ivana Bartoše není snadné. Mobil má vypnutý. Nejsnáze ho najdete podle svítících světel a hloučku kameramanů. „Jsem více než spokojený s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.