Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Venezuela stopla opoziční týdeník, státní úřednice vysvlékl do šantánu

  10:19aktualizováno  10:19
Venezuelský soud zastavil vydávání týdeníku Sexto Poder, který je známý kritikou prezidenta Huga Cháveze. Důvodem byla fotomontáž se šesticí státních úřednic. Sobotník je znázornil jako kabaretní tanečnice. Vydavatelka časopisu strávila tři dny ve vazbě a teď čeká na soud. Šéfredaktor musel utéct.

Kdo je kdo v Chávezově kabaretu. Snímek úřednice rozlítil (21. srpna 2011) | foto: valenciaforma.blog

Tak jako každý týden i minulou sobotu se v trafikách objevil týdeník Sexto Poder, jenž ve Venezuele proslul kritikou režimu populistického prezidenta Huga Cháveze. Toho rána se časopis objevil na pultech zřejmě na dlouho naposledy.

Redakce jeden z článků doplnila fotomontáží šesti vysoce postavených státních úřednic včetně předsedkyně Nejvyššího soudu nebo šéfky protikorupčního úřadu.

"Mocné ženy krásné revoluce" (Las Poderosas de la Revolución Bonita), jak se text jmenoval, na obrázku vypadaly jako kabaretní tanečnice. U šéfky Nejvyššího soudu Luisy Estely Moralesové byl přímo popisek: Žena, jež hraje zvláštní roli v kabaretu režírovaném Chávezem.

Znázorněné státní zaměstnankyně útok na jejich čest a dobré jméno rozlítil a ještě o víkendu žádaly, aby novináři byli potrestáni. Justice jednala vskutku rychle.

Vydavatelka týdeníku Dinorah Girónová skončila ve vazbě už v neděli, ani ne čtyřiadvacet hodin po vydání týdeníku. Šéfredaktor Leocenic García se mřížím vyhnul jen díky včasnému útěku neznámo kam.

Urážka, potupa a poštvávání

Girónová opustila káznici v úterý. Až do soudního stání, které se uskuteční do patnácti dnů, nesmí opustit Venezuelu a má zakázáno případ jakkoli komentovat a kdekoli verbálně bránit. Podle své advokátky byla obviněna za "urážku, poštvávání, nenávistné chování a potupu" vládních pracovnic.

Soud ze stejného důvodu pozastavil vydávání týdeníku. Novinář Marco Da Costa se nechal slyšet, že celý incident je jeden velký smutek. Zaměstnanci listu se sice radují z propuštění šéfky, mají však strach, co bude dál.

"Je nás zhruba čtyřicet zaměstnanců a netušíme, jaký bude náš pracovní osud," řekl agentuře EFE a dodal, že redaktoři jsou oběťmi štvaní. Stíhání Girónové a ukončení vydávání časopisu odsoudila i Meziamerická tisková asociace.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení....
Brazilský magnát si ochočil celý kontinent, uplácel prezidenty i guerillu

Před více než rokem soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení. Vyšetřování největšího korupčního skandálu Jižní Ameriky však stále...  celý článek

U obce Kleinarl v Salcbursku v důsledku silných dešťů vznikla dvě nová jezera s...
V Rakousku po deštích vznikla dvě nová jezera, bouřka zabila dva lidi

Noční bouřky v Rakousku zabíjely. Dva lidé přišli o život nedaleko města Braunau am Inn v Horních Rakousích, kde se na ně zřítil festivalový stan. V Salcbursku...  celý článek

Stoupenci Jarosława Kaczyńského si ve Varšavě připomínají leteckou tragédii u...
Polská vláda krotí soukromá média. Chce, aby psala v národním zájmu

Polská vláda se chystá zavést nová pravidla pro kontrolu mediálního trhu, která by některé zahraniční vlastníky mohla přimět k odchodu ze země. Omezení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.