Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Veletrhy si stále udržují prvenství

  17:03aktualizováno  17:03
Brno - Pokud by se u veletržních společností vydával stejný žebříček jako například u tenistů, Brněnské veletrhy a výstavy by jej nejen v tuzemsku vedly s obrovským náskokem. Přes narůstající konkurenci především pražských pořadatelů veletrhů se brněnským výstavníkům podařilo udržet zhruba padesátiprocentní podíl na tuzemském trhu a posílit svou pozici ve střední Evropě.

Pořádání veletrhů a výstav je přitom lukrativní byznys. Loni například firmy do své prezentace na těchto akcích investovaly skoro sedm miliard korun. Ubylo přitom společností, které výstavy pořádají, z původních jedenašedesáti pořadatelů se jejich počet snížil loni o devět. "Vývoj ve výstavnictví směřuje ke koncentraci ve prospěch velkých, klesne také počet akcí," tvrdí Dušan Pavlů, jednatel agentury Amasia Expo. Ta zpracovala analýzu výstavnictví v tuzemsku za loňský rok.

Generální ředitel Brněnských veletrhů a výstav Jiří Škrla ve své zprávě, zveřejněné na internetových stránkách společnosti, uvedl, že jeho firma si udržela pozici na tuzemském trhu. "Osmnáct našich veletrhů je číslem jedna v celé střední a východní Evropě, dvacet pět projektů pak jedničkou v tuzemsku. Dokázali jsme také zvýšit počet zahraničních účastníků," uvedl Škrla.

To, že Brno si stále drží dominantní postavení na tuzemském i středoevropském trhu, potvrzuje také Karel Klíma, ředitel Výstaviště Praha, které je největším domácím konkurentem Brna. "Brno má už díky tradici a historii velmi silné postavení jak doma, kde téměř nemá konkurenci, tak ve střední Evropě, kde mu může konkurovat jenom Poznaň. Třeba Budapešť je až daleko za Brnem," řekl Klíma.
Podle něj se dominantní postavení Brna nepodaří ohrozit ani v následujících letech. "Všechno záleží na tom, jak se bude vyvíjet projekt velkého metropolitního veletržního prostoru v Praze-Letňanech. S jeho dostavbou se počítá v letech 2006 až 2007 a teprve pak se uvidí, jak to s konkurencí dopadne. Myslím si však, že Praha spíše ubere dalším malým vystavovatelům a v zemi pak budou dvě velká veletržní centra," řekl Klíma.

Boj o peníze z pořádání veletrhů se nyní odehrává především u specializovaných akcí jako jsou cestovatelské veletrhy Go v Brně a Holiday World v Praze. Právě u těchto veletrhů se loni část firem rozhodla nezúčastnit se tradiční akce v Brně a dala přednost hlavnímu městu. "U těchto veletrhů může dojít k tomu, že Brno ztratí své prvenství, jeho celkové postavení to ale neohrozí," je přesvědčen ředitel pražského výstaviště.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.