Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vedení ČT jmenovalo šéfredaktorem zpravodajství Bohumila Klepetka

  17:00aktualizováno  17:00
Zdeňka Šámala, který odstoupil 15. června kvůli neshodě s vedením České televize z postu šéfa zpravodajství, nahradí ve funkci moderátor Událostí Bohumil Klepetko. Rozhodlo o tom vedení ČT, které vybíralo z čtyřiadvaceti kandidátů.
Šéfredaktorem nově zřízené redakce publicistiky, o kterém vedení také rozhodlo, se stal reportér Martin Mrnka.

Bohumil Klepetko

narodil se  13. ledna 1967

-vystudoval žurnalistiku, sociologii a politologii na FSV UK v Praze
- před příchodem do ČT pracoval v ČTK a ve sportovní redakci tehdejšího Svobodného slova a v domácím zpravodajství Českého rozhlasu
- roku 1992 nastoupil do ČT jako redaktor, později zde pracoval jako reportér a moderátor pořadu "21" 
- od září roku 1998 
moderuje jako vedoucí redaktor domácího a ekonomického zpravodajství hlavní zpravodajský pořad ČT Události

O obsazení obou postů rozhodovaly při výběrovém řízení projekty a ústní pohovory.

"O každou z funkcí se ucházelo více než dvacet kandidátů," řekl ředitel zpravodajství ČT Jiří Hodač.

"Pana Klepetka jsme vybrali pro jeho novinářské zkušenosti. Známe jeho schopnosti a i on zná zpravodajství v České televizi. Je u něj záruka, že redakci povede dobře," dodal Hodač.

Moderátor hlavního zpravodajského pořadu ČT Bohumil Klepetko i bývalý reportér televize Nova Martin Mrnka se do konkurzu přihlásili sami.

Nově jmenovaný šéf zpravodajství by se měl ujmout funkce již v úterý.

"Nový šéfredaktor zpravodajství by chtěl u moderování Událostí zůstat. Uvidíme, jak mu to půjde. Já mu v tom překážky klást nebudu," odpověděl na otázku iDNES, zda Klepetka i nadále uvidí diváci na obrazovkách, Hodač.

Jak odpovídal bývalý šéf zpravodajství České televize Zdeněk Šámal na otázky čtenářů iDNES při on-line rozhovoru.

Bývalý šéfredaktor zpravodajství Zdeněk Šámal odstoupil poté, kdy odmítnul v hlavní zpravodajské relaci zveřejnit tiskovou zprávu České televize, ohrazující se proti článku MF DNES.

Podle tohoto deníku se do chodu veřejnoprávní televize vměšoval Václav Klaus, to však vedení televize odmítá.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.