Vědci objevili nejvzdálenější galaxii

Tým astronomů z Francie a Švýcarska objevil novou galaxii. Dík nálezu je překonáno tvrzení mezinárodního týmu vědců o nejvzdálenějším objektu od Země z února tohoto roku. Galaxie s označením Abell 1835 IR1916 je vzdálená přes 13 miliard světelných let.

Nová galaxie je součástí tzv. kupy galaxií Abel 1835.

Paprsky světla, které astrofyzici zachytili, se k Zemi vydaly přibližně 470 milionů let po Velkém třesku, jak vědci označují počátek vesmíru.

S odvoláním na francouzské Národní centrum pro vědecký výzkum (CNRS) o tom informovala agentura AFP.

Francouzsko-švýcarský tým tak překonal nedávný objev mezinárodního týmu expertů, kteří v polovině února oznámili, že identifikovali malou galaxii, jejíž světlo k Zemi vyrazilo, když byl vesmír starý asi 750 milionů let.

"Jsme si jistí, že je to ten nejvzdálenější objekt od Země," uvedl tehdy Richard Ellis z kalifornského technologického institutu.

Nová galaxie je součástí tzv. kupy galaxií Abel 1835.

Německý obchod vymetl z regálů zahraniční zboží, bojuje proti xenofobii.
Německý obchod vymetl z regálů zahraniční zboží, bojuje proti xenofobii