Vědci našli v Rumunsku kosti zatím neznámého dinosaura

Američtí a rumunští paleontologové objevili v Rumunsku pozůstatky dosud neznámého dinosaura, který připomíná masožravého velociraptora. Tvor, který žil před 70 miliony let, však byl zavalitější a měl na každé noze dva ostré drápy namísto jednoho.

Kosti nově objeveného dinosaura | foto: AP

Informuje o tom úterní vydání odborného časopisu Proceedings, který vydává americká akademie věd. Vědci objevili fosilie dinosauří kostry dlouhé přes dva metry. Nález zahrnoval nohy, paže, žebra, páteř a ocasní kosti dinosaura, kterého vědci označili jako balaur bondoc, což v překladu znamená podsaditý drak.

Podle kosterních pozůstatků vědci soudí, že dinosaurus měl velmi silné nohy a byl přizpůsobený spíš na boj než na rychlý běh za kořistí. "Ve srovnání s velociraptorem byl balaur pravděpodobně spíš kickboxer než sprinter," řekl agentuře AP k nálezu Stephen Brusatte z Columbijské univerzity. "Možná dokázal zabíjet větší zvířata, než byl sám, stejně jako to dovedou dnešní masožravci," dodal.

Podle rumunských vědců byl balaur patrně jedním z hlavních predátorů, kteří před 70 miliony let v oblasti dnešního Rumunska žili. Odborníci ale zdůraznili, že kvůli vyšší hladině moří tehdy byla velká část Evropy zatopená a oblast, kde se kosterní pozůstatky našly, byla ve skutečnosti malým souostrovím.

Paleontologové našli ve stejné oblasti, kde byly fosilie balaura, ještě pozůstatky dalších dinosaurů. Byly to kosti ještěra se zobákem podobným tomu, jaké mají dnešní kachny, a trpasličího býložravého dinosaura velkého asi jako dnešní krávy.

U obce Kleinarl v Salcbursku v důsledku silných dešťů vznikla dvě nová jezera s...
V Rakousku po deštích vznikla dvě nová jezera, bouřka zabila dva lidi

Noční bouřky v Rakousku zabíjely. Dva lidé přišli o život nedaleko města Braunau am Inn v Horních Rakousích, kde se na ně zřítil festivalový stan. V Salcbursku...  celý článek

Katalánská policie prohledává trosky domu v Alcanaru, kde teroristům zřejmě pod...
Od výbuchu plynu po řežbu v Cambrils. Teror v Katalánsku krok za krokem

Útok v Barceloně byl činem teroristické buňky mladíků s kořeny v Maroku. Z chronologie událostí vyplývá, že původně chtěli vraždit ve velkém pomocí plynových...  celý článek

Polonahý prezident Vladimir Putin se na dovolené chlubí jedním ze svých úlovků...
Buď jak Putin, ukaž hruď. Lidé na fotkách napodobují ruského prezidenta

Tisíce lidí se rozhodly vzdát poctu ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi a vyfotit se bez trička. Reagují tak na nejnovější zveřejněné fotografie Putina z...  celý článek

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!