Planetka by mohla do Země vrazit asi za dva roky. Ilustrační foto

Planetka by mohla do Země vrazit asi za dva roky. Ilustrační foto | foto: NASA/JHUAPL

Vědci našli asteroid hrozící střetem se Zemí

• 92
Vědci objevili nový asteroid, který by se mohl střetnout se Zemí. Jde podle nich o největší momentálně známý kosmický objekt, který by se s naší planetou teoreticky mohl v tomto století srazit, a to už za dva roky. Pravděpodobnost, že se tak stane, je ale jen jedna ku šesti milionům.

O objevu píše na svých webových stránkách časopis New Scientist. Experti dodávají, že obavy se asi ještě sníží po dalších pozorováních, která zřejmě zjistí, že možnost střetu Země s planetkou je ještě menší.

Asteroid označovaný 2006 HZ51, který je zařazen do seznamu potenciálně nebezpečných těles průběžně doplňovaného americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír, byl objeven 27. dubna. V průměru má asi 800 metrů a je jedním z největších, které se kdy do seznamu dostaly.

Objekt o této velikosti by při nárazu na Zemi způsobil rozsáhlou katastrofu. První z možných dat, kdy by se případně planetoid mohl se Zemí srazit, připadá na 21. června 2008.

Další z potenciálně nebezpečných vesmírných těles, asteroid Apophis, má pravděpodobnost srážky se Zemí přibližně jedna ku 6000, a to někdy v roce 2036. Bylo by tak asi dost času na přípravu, pokud další měření možnost střetu úplně nevyloučí.

,