Vědci našli asteroid hrozící střetem se Zemí

Vědci objevili nový asteroid, který by se mohl střetnout se Zemí. Jde podle nich o největší momentálně známý kosmický objekt, který by se s naší planetou teoreticky mohl v tomto století srazit, a to už za dva roky. Pravděpodobnost, že se tak stane, je ale jen jedna ku šesti milionům.
Planetka by mohla do Země vrazit asi za dva roky. Ilustrační foto

Planetka by mohla do Země vrazit asi za dva roky. Ilustrační foto | foto: NASA/JHUAPL

O objevu píše na svých webových stránkách časopis New Scientist. Experti dodávají, že obavy se asi ještě sníží po dalších pozorováních, která zřejmě zjistí, že možnost střetu Země s planetkou je ještě menší.

Asteroid označovaný 2006 HZ51, který je zařazen do seznamu potenciálně nebezpečných těles průběžně doplňovaného americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír, byl objeven 27. dubna. V průměru má asi 800 metrů a je jedním z největších, které se kdy do seznamu dostaly.

Objekt o této velikosti by při nárazu na Zemi způsobil rozsáhlou katastrofu. První z možných dat, kdy by se případně planetoid mohl se Zemí srazit, připadá na 21. června 2008.

Další z potenciálně nebezpečných vesmírných těles, asteroid Apophis, má pravděpodobnost srážky se Zemí přibližně jedna ku 6000, a to někdy v roce 2036. Bylo by tak asi dost času na přípravu, pokud další měření možnost střetu úplně nevyloučí.

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na předvolebním mítinku v Praze (28. září 2017)
Američané si lámou hlavu: Vydá se Babiš po volbách Orbánovou cestou?

Andrej Babiš se nápadně podobá Donaldu Trumpovi a výsledek parlamentních voleb naznačí, jestli se Česko zařadí po bok Polska a Maďarska, čímž by se evropská...  celý článek