Vědci geneticky zvýšili obsah vitaminu A v rýži

- Švýcarským vědcům se podle časopisu Science podařilo vytvořit geneticky upravenou rýži s vysokým obsahem vitaminu A, která by mohla vyřešit problém nedostatku tohoto vitaminu v rozvojových zemích.
Nedostatek vitaminu A způsobuje šeroslepost a jiné nemoci, počet dětí, kterým se ho v celém světě nedostává, se odhaduje na 124 milionů.

Vědecký tým z technologického ústavu ve švýcarském Curychu pod vedením Zudonga Yeho vložil tři geny do druhu rýže, aby ji přiměl k produkci většího množství betakarotenu, látky z níž si organismus vytváří vitamin A.

Badatelé řekli, že tato rýže zlaté barvy by mohla být dodaná zdarma malým pěstitelům v rozvojových zemích.

Podle vědců by rýže mohla vyřešit nedostatek vitaminu A, jímž trpí obyvatelstvo v těchto částech světa a který způsobuje šeroslepost a jiné nemoci. Počet dětí, kterým se v celém světě nedostává vitaminu A, se odhaduje na 124 milionů.