Věci veřejné

Věci veřejné | foto: iDNES.cz

Véčkaři slibovali kampaň za 10 milionů, podle ceníků utratili mnohem víc

  • 74
Vládní nováčci z Věcí veřejných si za první půlku roku objednali inzerci a billboardy za 87 milionů korun. Alespoň takovou částku ukazují ceníky inzerce, píše Aktuálně.cz. Strana přitom před květnovými volbami deklarovala, že celou kampaň opatří za zlomek téhle sumy - stačit mělo deset milionů.

Propastný rozdíl mezi oběma částkami vysvětlují představitelé Věcí veřejných tím, že strana dostala na inzerci velmi významné slevy, píše Aktuálně. Pokud by tomu opravdu tak bylo, jednalo by se opravdu o velkorysé zlevnění. Podle ceníků inzerce totiž za leden až březen véčkaři utratili 38,5 milionu, na konci června se částka vyhoupla na 87 milionů.

Sumu vyčíslila společnost Admosphere, která v uplynulém půlroce inzertní trh sledovala, píše Aktuálně.cz. Firma hlídala ceny inzerce v tisku, na internetu i venku v ulicích. A výsledná částka je obnosem, který ukázaly inzertní ceníky.

Aktuálně.cz připomíná, že při intenzivních reklamních kampaních jako jsou ty předvolební, je skutečně možné získat velkou slevu. Ta se ale pohybuje kolem padesáti procent a Věci veřejné by tak za kampaň podle tohoto vzorce daly 43,5 milionu. Což je stále výrazně víc než avizovaných deset milionů korun.

Na jaké částce se náklady véčkařů za kampaň zastavily, zatím není možné říct, podle všeho to totiž teď neví ani samotná strana. "Čísla teď dává dohromady ekonom, výsledky by měly do pátku viset na našich webových stránkách," řekla iDNES.cz mluvčí Věcí veřejných Petra Hrůšová.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video