Billboard Věcí veřejných

Billboard Věcí veřejných | foto: Josef Kopecký, iDNES.cz

Věci veřejné utratily za kampaň oproti slibům nejméně dvojnásobek

  • 25
Strana Věci veřejné, která je součástí vládní koalice, konečně vyčíslila náklady na předvolební kampaň. Původně véčkaři slibovali, že rozpočet nepřekročí 10 milionů korun. Od začátku roku však utratili 21,5 milionu, tedy více než dvojnásobek. A odhady zvenku jsou ještě mnohem vyšší.

Ceníkové náklady na rozsáhlou předvolební kampaň véček odhadla agentura Admosphere v minulých dnech dokonce na 87 milionů. S údajem zveřejněným serverem Aktuálně.cz však strana nesouhlasí.

"Tyto propočty vycházejí ze základních tabulkových cen bez přihlédnutí k množstevním či sezonním slevám," odmítá čtyřnásobnou sumu ekonom a poslanec VV Radim Vysloužil.

I se slevou však podle odborníků na reklamu mohla strana srazit ceníkovou cenu maximálně o polovinu, zůstala by tedy na částce okolo čtyřiceti milionů. To však VV odmítají.

"Nakupovali jsme inzerci a billboardy plošně a s předstihem, získali jsme tak množstevní a také sezonní slevy," vysvětluje Vysloužil. VV spustily kampaň v lednu uveřejňováním tiskové inzerce, v květnu přešla strana na billboardy.

Snížení ceny slevami o tři čtvrtiny se zdá příliš velké i odborníkovi na reklamu Danielu Köpplovi z týdeníku Marketing & Media. "Měli hodně venkovní reklamy, byli na internetu, v tištěných médiích v době krize... Umím si představit, že by snížili cenu o 60 %, ale tři čtvrtiny jsou hodně," zamýšlí se.

Köppl ovšem dodává, že je otázkou, jestli smlouvy nedoplnila nějaká další garance, třeba že u daných reklamních agentur bude inzerovat další subjekt. Potom by sleva mohla být výraznější.

Nejvíce stály inzeráty v tisku

Nejvíce podle oficiálních údajů zaplatili véčkaři za inzeráty v novinách a časopisech, a to 12,4 milionu. Billboardová kampaň přišla na 7,2 milionu, reklamní předměty na 800 tisíc a provozní náklady byly 1,1 milionu korun.

"Výdaje jsme pokryli z peněz dárců a z příspěvků státu za výsledek ve volbách. Od dárců jsme dostali necelých 19 milionů, jejich jména jsou dohledatelná," řekla k pokrytí nákladů Soňa Straková za Věci veřejné.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video