Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Věci veřejné utratily za kampaň oproti slibům nejméně dvojnásobek

  17:08aktualizováno  18:09
Strana Věci veřejné, která je součástí vládní koalice, konečně vyčíslila náklady na předvolební kampaň. Původně véčkaři slibovali, že rozpočet nepřekročí 10 milionů korun. Od začátku roku však utratili 21,5 milionu, tedy více než dvojnásobek. A odhady zvenku jsou ještě mnohem vyšší.

Billboard Věcí veřejných | foto: Josef Kopecký, iDNES.cz

Ceníkové náklady na rozsáhlou předvolební kampaň véček odhadla agentura Admosphere v minulých dnech dokonce na 87 milionů. S údajem zveřejněným serverem Aktuálně.cz však strana nesouhlasí.

"Tyto propočty vycházejí ze základních tabulkových cen bez přihlédnutí k množstevním či sezonním slevám," odmítá čtyřnásobnou sumu ekonom a poslanec VV Radim Vysloužil.

I se slevou však podle odborníků na reklamu mohla strana srazit ceníkovou cenu maximálně o polovinu, zůstala by tedy na částce okolo čtyřiceti milionů. To však VV odmítají.

"Nakupovali jsme inzerci a billboardy plošně a s předstihem, získali jsme tak množstevní a také sezonní slevy," vysvětluje Vysloužil. VV spustily kampaň v lednu uveřejňováním tiskové inzerce, v květnu přešla strana na billboardy.

Snížení ceny slevami o tři čtvrtiny se zdá příliš velké i odborníkovi na reklamu Danielu Köpplovi z týdeníku Marketing & Media. "Měli hodně venkovní reklamy, byli na internetu, v tištěných médiích v době krize... Umím si představit, že by snížili cenu o 60 %, ale tři čtvrtiny jsou hodně," zamýšlí se.

Köppl ovšem dodává, že je otázkou, jestli smlouvy nedoplnila nějaká další garance, třeba že u daných reklamních agentur bude inzerovat další subjekt. Potom by sleva mohla být výraznější.

Nejvíce stály inzeráty v tisku

Nejvíce podle oficiálních údajů zaplatili véčkaři za inzeráty v novinách a časopisech, a to 12,4 milionu. Billboardová kampaň přišla na 7,2 milionu, reklamní předměty na 800 tisíc a provozní náklady byly 1,1 milionu korun.

"Výdaje jsme pokryli z peněz dárců a z příspěvků státu za výsledek ve volbách. Od dárců jsme dostali necelých 19 milionů, jejich jména jsou dohledatelná," řekla k pokrytí nákladů Soňa Straková za Věci veřejné.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Baráčky jak lepidlem k sobě přilepené. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Co dělat, aby váš hlas nepropadl? V triku s rudou hvězdou k volbám nechoďte

Už za několik hodin začnou sněmovní volby. Jak volit, abyste nepřišli o hlas? Musíte mít platný průkaz totožnosti, politicky neutrální oblečení a vhodit...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
PROJEKTOVÝ KOORDINÁTOR, automotive

Grafton Recruitment Praha
Jihočeský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.