Ceníkové náklady na rozsáhlou předvolební kampaň véček odhadla agentura Admosphere v minulých dnech dokonce na 87 milionů. S údajem zveřejněným serverem Aktuálně.cz však strana nesouhlasí.
"Tyto propočty vycházejí ze základních tabulkových cen bez přihlédnutí k množstevním či sezonním slevám," odmítá čtyřnásobnou sumu ekonom a poslanec VV Radim Vysloužil.
I se slevou však podle odborníků na reklamu mohla strana srazit ceníkovou cenu maximálně o polovinu, zůstala by tedy na částce okolo čtyřiceti milionů. To však VV odmítají.
"Nakupovali jsme inzerci a billboardy plošně a s předstihem, získali jsme tak množstevní a také sezonní slevy," vysvětluje Vysloužil. VV spustily kampaň v lednu uveřejňováním tiskové inzerce, v květnu přešla strana na billboardy.
Snížení ceny slevami o tři čtvrtiny se zdá příliš velké i odborníkovi na reklamu Danielu Köpplovi z týdeníku Marketing & Media. "Měli hodně venkovní reklamy, byli na internetu, v tištěných médiích v době krize... Umím si představit, že by snížili cenu o 60 %, ale tři čtvrtiny jsou hodně," zamýšlí se.
Köppl ovšem dodává, že je otázkou, jestli smlouvy nedoplnila nějaká další garance, třeba že u daných reklamních agentur bude inzerovat další subjekt. Potom by sleva mohla být výraznější.
Nejvíce stály inzeráty v tisku
Nejvíce podle oficiálních údajů zaplatili véčkaři za inzeráty v novinách a časopisech, a to 12,4 milionu. Billboardová kampaň přišla na 7,2 milionu, reklamní předměty na 800 tisíc a provozní náklady byly 1,1 milionu korun.
"Výdaje jsme pokryli z peněz dárců a z příspěvků státu za výsledek ve volbách. Od dárců jsme dostali necelých 19 milionů, jejich jména jsou dohledatelná," řekla k pokrytí nákladů Soňa Straková za Věci veřejné.