Současný ministr dopravy Vít Bárta si svolal své podřízené - klíčové manažery z ABL - v květnu roku 2007 do zasedací místnosti své bezpečnostní agentury. Mezi přítomnými byl i Václav Láska, bývalý elitní detektiv a později vysoký představitel protikorupční organizace Transparency International. Chtěl, aby byli ještě dravější.
Faktický lídr Věcí veřejných jim vysvětlil, že musí potenciální zákazníky špehovat a sbírat na ně kompromitující materiály. Prohlásil, že zná ještě jednu metodu, kterou ABL do té doby nepoužívala.
"Já si naprosto dokážu představit, že když mám opravdu velkého zajímavého zákazníka - a teď říkám extrém - že na něj na dva dny nebo na týden posadíme někoho, abychom věděli, kde je, co dělá, s kým se stýká. A potom se pokusíme infiltrovat natvrdo do toho jeho prostředí," řekl. Dodal, že existují zákazníci, u nichž k tomu dá z fleku zelenou.
Bárta poučoval podřízené dál. Podle něj je nutné vědět, co klienta baví nebo na co je hrdý. "Je potřeba člověka nechat vykecat. Musíte mu umět naslouchat. Jen tak uděláte byznys."
Podle bývalého šéfa ABL si člověka lze naklonit klasickými způsoby: zajít s ním na oběd, na sportovní utkání nebo do divadla. Ale zdůraznil ještě jednu věc: "Řekněme si to stručně a upřímně: holky. To je široké pole působnosti. A to se setsakramentsky vyplácí."
Podřízení to pochopili tak, že mají v případě zákazníka-muže najít vhodnou příležitost a zařídit mu milou společnost-třeba hostesku, nebo s ním zajít do nevěstince. V přítomnosti hezké společnosti se lépe uzavírají dohody a obchodní přátelství.
Bártova další taktika bylo omlouvání - jednání nebo telefonát vždycky začínal tak, že se omlouval. I za vymyšlené blbosti. "Patří to k mé profesionální deformaci, ale stojí za tím půlka mého osobního i obchodního úspěchu."