Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

AUDIO: Jak získat klienty? Infiltrovat a dohodit jim ženskou, radil Bárta

  6:29aktualizováno  6:29
Vít Bárta chtěl, aby jeho firma bezpečnostní agentura ABL co nejvíce vydělávala. Během školení proto učil klíčové manažery správnému jednání s klienty. Zvolil i svéráznější metody - na klienta se nebál nasadit detektiva nebo vsadit na přítomnost žen.

Vít Bárta sází na ženy při obchodním jednání i v soukromém životě, za manželku má stranickou kolegyni Kateřinu Klasnovou. | foto:  David Neff, MAFRA

Současný ministr dopravy Vít Bárta si svolal své podřízené - klíčové manažery z ABL - v květnu roku 2007 do zasedací místnosti své bezpečnostní agentury. Mezi přítomnými byl i Václav Láska, bývalý elitní detektiv a později vysoký představitel protikorupční organizace Transparency International. Chtěl, aby byli ještě dravější.

Faktický lídr Věcí veřejných jim vysvětlil, že musí potenciální zákazníky špehovat a sbírat na ně kompromitující materiály. Prohlásil, že zná ještě jednu metodu, kterou ABL do té doby nepoužívala.

"Já si naprosto dokážu představit, že když mám opravdu velkého zajímavého zákazníka - a teď říkám extrém - že na něj na dva dny nebo na týden posadíme někoho, abychom věděli, kde je, co dělá, s kým se stýká. A potom se pokusíme infiltrovat natvrdo do toho jeho prostředí," řekl. Dodal, že existují zákazníci, u nichž k tomu dá z fleku zelenou.

Bárta poučoval podřízené dál. Podle něj je nutné vědět, co klienta baví nebo na co je hrdý. "Je potřeba člověka nechat vykecat. Musíte mu umět naslouchat. Jen tak uděláte byznys."

Podle bývalého šéfa ABL si člověka lze naklonit klasickými způsoby: zajít s ním na oběd, na sportovní utkání nebo do divadla. Ale zdůraznil ještě jednu věc: "Řekněme si to stručně a upřímně: holky. To je široké pole působnosti. A to se setsakramentsky vyplácí."

Podřízení to pochopili tak, že mají v případě zákazníka-muže najít vhodnou příležitost a zařídit mu milou společnost-třeba hostesku, nebo s ním zajít do nevěstince. V přítomnosti hezké společnosti se lépe uzavírají dohody a obchodní přátelství.

Bártova další taktika bylo omlouvání - jednání nebo telefonát vždycky začínal tak, že se omlouval. I za vymyšlené blbosti. "Patří to k mé profesionální deformaci, ale stojí za tím půlka mého osobního i obchodního úspěchu."







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu zůstávají stovky lidí bez elektřiny, některé vlaky pojedou až zítra

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách stovky lidí bez elektřiny. Většina poruch už se během soboty a v noci na neděli podařila opravit, přesto...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.