Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ve vozovce jsou metrové díry, na svědomí mají proražená kola

  5:58aktualizováno  5:58
Vozovku dálnice R4 nedaleko Jíloviště "zdobí" dvě obří díry. Každá z nich měří nejméně metr. Denně tu ohrožují projíždějící auta i jejich řidiče. V neděli navečer si tu tři z nich během pouhých deseti minut prorazili celkem čtyři kola. Za tmy totiž neměli šanci díry včas zaregistrovat.

Silnice R4 u Jíloviště připomíná tankodrom. | foto: Yan ReneltMF DNES

Na kritické místo frekventovaného hlavního tahu upozorňuje značka "Nerovnosti na silnici" a kousek před ní ještě jiná, která nařizuje snížit rychlost na 70 kilometrů v hodině. Díry jsou ale obrovské, navíc zhruba 30 centimetrů hluboké. Podle dopravního experta takové označení zvlášť ve tmě nestačí.

"Pokud je to špatně viditelné, měl by tam správce silnice dát světelné označení nebo ještě víc snížit rychlost," říká dopravní expert Jiří Landa ze společnosti Cityplan.

Světelné značení? Je to moc drahé

Správcem komunikace je Ředitelství silnic a dálnic. To ale o podobném kroku neuvažuje. "Bylo by nákladné u každé díry ve vozovce instalovat světelný signál," poznamenala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Ale právě ve tmě, kdy výtluky na silnici nejsou téměř vidět, by to výrazně pomohlo. V neděli večer měnilo u krajnice proražené kolo hned několik řidičů.

Díra ve vozovce na silnici R4 u Jíloviště komplikuje život řidičům.

"Vracel jsem se ze Šumavy, jel jsem asi osmdesátkou v pravém pruhu. Auta jela v klasickém vláčku, několik aut za sebou. Značky jsem zahlédl, ale když se řidič přede mnou jen tak tak díře vyhnul, já do ní vletěl a prorazil kolo," líčí náměstek ministra průmyslu a obchodu Bedřich Danda.

Podle něj je místo špatně označené a ve tmě skoro není možné se mu vyhnout. "Na rychlostní silnici by se tohle stát nemělo, ať tam tedy omezí rychlost na 30 kilometrů za hodinu, ta díra je opravdu obrovská," dodává Danda.

Díra ve vozovce na silnici R4 u Jíloviště komplikuje život řidičům.

Problémy tu mají i řidiči linkových autobusů. "Je to díra jako vrata, ráno v pět jsem do ní vletěl. Jezdím tady už několik let a je to největší díra v silnici, jakou jsem tu zažil," říká jeden z řidičů linkového autobusu 318.

"Když jsem tam jel naposledy, stály okolo obou děr kužele, nešlo se skoro vyhnout, bylo tam málo místa," stěžuje si řidič. V pondělí po poledni už ale okolo výtluků žádné kužely nestály.

Díry jsou každý den větší

Dvě díry jsou těsně za autobusovou zastávkou Trnová-rozcestí už asi 14 dní a podle řidičů, kteří v okolí bydlí a jezdí tudy každý den, se den ode dne zvětšují. Karamboly na tomto úseku dokazují i zničené pneumatiky a poklice, které tam po řidičích měnících gumy zůstaly. "Dnes ráno tu zase odtahovali auto, které mělo proražená dvě kola," říká obsluha z nedaleké pumpy.

Zdá se, že po dotazu MF DNES správce silnice díry snad konečně provizorně spraví. "Bude to do dvou dnů," řekla Vápeníková z ŘSD. Připouští, že nejrozbitější silnice jsou nyní právě ve Středočeském kraji.

"Případné škody řidičům zaplatíme. Musí ale přesně znát místo, kde se to stalo, mít fotodokumentaci, kopii řidičského a velkého technického průkazu, fakturu za opravu a případně protokol od policie," řekla Vápeníková.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.