Ve věčně zmrzlé půdě jsme našli „bacil nesmrtelnosti“, tvrdí ruští vědci

Na "bacil nesmrtelnosti" ruská média překřtila mikroorganismus, který pracovníci Ruské akademie věd našli ve věčně zmrzlém podloží Mamutí hory ve východním Jakutsku. Bacillus F, jak zní jeho vědecký název, prý v těle pokusných myší zvyšuje imunitní reakci, zlepšuje metabolismus a prodlužuje život.

Mimořádnou odolnost bacilu podle expertů vyvolala potřeba přežít v extrémně náročných podmínkách věčného ledu. Ilustrační foto. | foto: AP

Podle pracovnice ruského Ústavu biochemie Naděždy Mironovové podstoupila skupina laboratorních myší "očkování proti stárnutí", při němž vědci vpravili do těla myší nově objevený bacil. Výsledky byly překvapivé: myši byly odolnější a žily déle.

U starších myší omezil bacil i stařeckou slepotu, nikoli ale zhoubné bujení. Výsledky testů je podle Mironovové ještě třeba prověřit na dalších pokusných zvířatech.

Vědci se nyní podle agentury Interfax snaží proniknout do genetického kódu bacilu, aby odhalili jeho tajemství. Podle prvních analýz organismus svou bílkovinnou skladbou "zaostává" za dnešními bakteriemi o tři miliony let.

Mimořádnou odolnost podle expertů vyvolala potřeba přežít v extrémně náročných podmínkách věčného ledu.

Východní Jakutsko patří k nejchladnějším regionům světa, v zimním období se tam mrazy nezřídka pohybují kolem minus 60 stupňů Celsia. Nově objevený bacil se prý rozmnožuje jen v teplotách do pěti stupňů nad nulou.

V Bostonu se sjeli příznivci krajní pravice, proti nim demonstrovalo 40 000...