Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD ve spotu pro finále kampaně útočí na Babiše, Okamuru a SPOZ

  15:43aktualizováno  15:43
Čím více stran, tím slabší vláda, varuje voliče ve spotu pro finále své volební kampaně ČSSD. Figurky původních nepřátel z pravicové koalice - Miroslava Kalouska z TOP 09, Petra Nečase z ODS, Karolínu Peake ze strany LIDEM a Víta Bártu z VV - ve spotu vytlačí z obrázku noví nepřátelé Tomio Okamura, Andrej Babiš a Miroslav Šlouf.

"V roce 2010 vznikla vláda ze tří pravicových stran. Byla to silná vláda? Čím více stran, tím slabší vláda. Přemýšlejte," nabádá ČSSD voliče v jednom ze čtveřice nových spotů, které chce podle mluvčího Martina Ayrera šířit v týdnu před volbami na Facebooku a v dalších sociálních sítích.

"Fungující stát prosadí jen silná vláda. Přijďte k volbám a místo malých stran volte silnější sociální demokracii," napovídá voličům Sobotka a ve spotu ještě zazní, že ČSSD je stranou, která prosadí fungující stát.

Z nových stran mají hnutí ANO Andreje Babiše, který je i vlastníkem mediálního domu Mafra, do nějž patří iDNES.cz, Mladá fronta Dnes a Lidové noviny, i hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury podle průzkumů šanci, že se do Sněmovny dostanou.

Babišovo ANO se dokonce s komunisty přetahuje o druhé místo v preferencích a podle průzkumu STEM by dokonce ČSSD spolu s komunisty i kvůli tomu nemusely mít většinu ve Sněmovně.

Před novými stranami Sobotka varoval i na sobotní předvolební konferenci ČSSD. "Nejrůznější populisté a velkopodnikatelé změnu k lepšímu nezajistí. Jejich strany se rozpadnou dříve, než stačí splnit cokoliv z toho, co dnes slibují. Zklamou stejně, jako zklamaly Věci veřejné," prohlásil Sobotka. (více o konferenci najdete zde)

Stranu SPOZ ve spotu sociálních demokratů zastupuje Miroslav Šlouf, bývalý šéfporadce Miloše Zemana, když byl ještě premiérem. A to přesto, že Šloufa Zemanovci po velkých vnitřních sporech škrtli z pozice lídra pražské kandidátky. SPOZ aktuálně podle agentury STEM spadla až na 2,6 procenta, ač je několik jejích kandidátů ve vládě Jiřího Rusnoka a mají tak snazší přístup do médií.

V druhém spotu varuje ČSSD před tím, že v roce 2010 volilo Věci veřejné 11 procent voličů a říká, že nové strany přinesly jen chaos a rozklad státu. Ve třetím upozorňuje, že před třemi lety nešly volit 3 miliony lidí a žádá ty, jimž není lhostejné, jaká bude výše důchodů, cena léků, minimální mzda a kvalita potravin, aby si našli patnáct minut a šli volit. A ve čtvrtém, posledním spotu, jako argument pro volbu sociální demokracie uvádí, že důchod příští rok průměrně vzroste jen o 45 korun, zatímco na Slovensku pětkrát a v Polsku desetkrát víc.







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.