Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ve sportu si talenty hýčkají, ve škole bohužel ne

  9:14aktualizováno  9:14
Rád bych se vyjádřil k rušení víceletých gymnázií. Bohužel se odněkud objevují názory, postavit všechny děti do jedné řady a učit je úplně stejně. Např. ve fotbalu nebo tenise by to nikoho nenapadlo, tam si talenty pěstují a hýčkají. Ale ve škole bude talent na jazyky sedět např. vedle dyslektika a budou se učit podle stejných osnov se stejnou péčí a budou stejně hodnoceni.

V rozdílných třídách podle různých osnov by talent mohl jít rychle kupředu a netalentu by mohla být věnována větší a individuální péče. Nevěřím na to, že talent může "táhnout" netalenta. Snad si ze školy vzpomenete, že ti nejlepší byli pro ostatní "šprti". A "šprt" buď tlak kolektivu unesl a učil se dál a nebo se na učení vykašlal aby lépe do průměrnosti kolektivu zapadl. Nepřipomíná to těm starším něco?

S plošným rušením 8letých gymnázií zásadně nesouhlasím, ale myslím si, že by měla být přijata taková pravidla pro jejich provoz, aby např. jejich přijímací zkoušky a maturity byly rovnocené.

Myslím si, že problémy školství jsou někde jinde, ale je to jen skromný názor laika, který prošel celou školskou vzdělávací soustavou v letech 1964-84 a dnes má dva školáky doma.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.