Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ve slovenské televizi se bouří moderátoři

  0:01aktualizováno  0:01
Dva moderátoři veřejnoprávní Slovenské televize obvinili její vedení z porušování zásad nezávislosti, objektivity a novinářské etiky. Na důkaz, že si za svými slovy stojí, televizi opustili. Je před parlamentními volbami a odborníci bijí na poplach. "I my máme signály, že v televizi dochází k politickým tlakům," řekl Marek Mračka, který se v občanském sdružení MEMO98 zabývá monitoringem médií.

Spor vypukl minulý čtvrtek, kdy šéfdramaturg nedělního diskusního pořadu Za pět minut 12 přikázal moderátorům, Beatě Oravcové a Michalu Dyttertovi, aby v připravované relaci zasedl šéf strany Aliance nového občana (ANO) a bývalý šéfredaktor komerční televize Markíza Pavol Rusko.

"Poprvé nám písemně nařídili, koho máme pozvat. Tak jsme si řekli, že to je hranice, za kterou nejsme ochotni jít," řekl slovenskému deníku Pravda Dyttert. Vedení Slovenská televize se nařčení z porušování nezávislosti brání. "Moderátoři se svým jednáním pokusili o cenzuru a ohrozili vysílání relace, což je v televizi nejvyšší přestupek," stojí v prohlášení televize.

Podle šéfdramaturga o účasti v pořadu rozhodují preference jejich stran. "Jen u strany ANO se nám to dlouhodobě nedařilo, proto jsem se ve čtvrtek rozhodl dát novinářům příkaz," bránil své rozhodnutí šéfdramaturg pořadu Igor Zemanovič. Pořad se nakonec vysílal: s novou moderátorkou a bez Pavola Ruska, který nakonec účast odmítl.

Případ moderátorů diskusního pořadu není ojedinělý. V březnu z televize odešla také redaktorka zpravodajství Kristína Félová, na kterou vedení vyvíjelo tlak, aby točila reportáže o straně Směr Roberta Fica a Alianci nového občana. Právě ty mediální odborníci označují jako strany, kterým vedení televize chce dávat více a více prostoru.

V souvislosti s odchodem novinářů se objevily spekulace o tajné dohodě mezi veřejnoprávní televizí a komerční Markízou. "Stav té instituce je tak zoufalý, že to vypadá, že každý ředitel musí spolupracovat s Markízou. Ale nemyslím si, že je to záměr," říká Zuzana Mistríková z Mediálního institutu.

Rezignace novinářů vyvolala bouřlivou diskusi, která dnes vyvrcholí mimořádným jednáním Rady STV. Zde by měl zaznít i návrh na odvolání ředitele televize Milana Materáka.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Barcelona protestuje proti rozhodnutí Madridu omezit katalánskou autonomii (21....
Protitah Katalánců: den před omezením autonomie projednají nezávislost

Katalánští poslanci ve čtvrtek projednají jednostranné vyhlášení nezávislosti na Španělsku. Rozhodlo o tom vedení katalánského parlamentu. Mimořádná schůze se...  celý článek

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Muž hlasuje v Benátkách v referendu o větší autonomii regionu (22. října 2017).
Chceme větší autonomii na Římu, rozhodly v referendu Benátky a Lombardie

Severoitalské regiony Benátky a Lombardie se v nezávazných referendech vyslovily pro větší autonomii na centrální vládě. Podle předběžných výsledků, o nichž...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.