Na střední škole v anglickém hrabství Staffordshire dostali žáci navštěvující kurzy tvůrčího psaní za úkol, aby si představili, že trpí nevyléčitelnou nemocí a mají před sebou jen pár hodin života. Své pocity pak měli vyjádřit dopisem na rozloučenou.
Čtrnáctiletý Wesley Walker tedy napsal psaní, v němž uvedl, co si mají pozůstalí obléci na jeho pohřeb. Nezapomněl ani na to, komu mají připadnout jeho věci. "Řekni Piper, že si může vzít můj pokoj a tátovi, ať si nechá můj Xbox a hry," uvedl podle BBC v dopise adresovaném matce.
"Chápu, že vám to způsobí bolest, ale teď budu s babičkou a s dědou. Mám vás moc rád, sbohem," rozloučil se a na konec dopisu napsal "Prosím, buďte silní" a nakreslil šest pus a srdce.
Večer přišel za svou matkou, podal jí dopis a šel spát. "Cítila jsem se hrozně. Šla jsem za ním a bála se, co s ním bude. Zeptala jsem se, co se děje. Odpověděl, že mu to dali za úkol ve škole," řekla matka britskému zpravodajskému serveru. Podle ní se necítil dobře ani její syn.
Cvičení emocionální gramotnosti je potřeba, říká odborník
The Discovery Academy se nakonec musela rodině za způsobený stres omluvit.
"Nemyslím si, že by měli ve škole dětem nařizovat, aby psaly takovéhle věci. A zvláště, pokud je to něco, co může být vnímáno jako dopis na rozloučenou. S tím nesouhlasím," říká Wesleyho matka.
Mluvčí akademie uvedl, že cvičení bylo součástí lekce expresivního umění, aby se žáci naučili vyjádřit "speciální poděkování". Také potvrdil, že Wesley ukázal dopis svému učiteli a ten žákům řekl, ať práce vezmou ukázat domů.
Mike Hymans z oddělení dětské psychologie vzdělávání uvedl, že je důležité, aby děti a mladí lidé měli možnost sdílet a vyjádřit své pocity. "V tomhle případě, by se zřejmě měly aktivity posilující emocionální gramotnost konzultovat s rodiči, aby byli na podobné situace lépe připraveni," tvrdí.