Dobročinná aukce je vždy spojena s výtvarníkem zvučného jména, který stojí za designem dražených lahví. Letos, v pátém ročníku, je to Maxim Velčovský, který bral práci na originálních skleněných nádobách jako výzvu.
„Snažil jsem se ve skle zhmotnit ty nejznámější symboly slavného plzeňského piva - jeho tradiční pečeť a hlavně historickou plzeňskou bránu, kterou musí projet každá várka piva opouštějící pivovar,“ poznamenal. Víc ale ke vzhledu neprozradil. Podle skici je vidět, že zátku uvažoval umělec vyrobit z kamene z brány a bosování brány se zase zrcadlí ve tvaru lahve.
Lahve vznikají právě v těchto dnech v novoborské sklárně Ajeto, kterou zakládal a v níž tvořil Bořek Šípek (ten se podílel na tvorbě loňské kolekce pivních lahví). Příští týden budete mít možnost podívat se sklářům přímo pod píšťaly a porovnat, jak se shoduje původní návrh s výsledkem.
Pro Velčovského se pivovar rozhodl proto, že hledal kvalitního výtvarníka, který bude známý nejen v uměleckých kruzích, ale i široké veřejnosti. „Hlavním cílem dražby je, aby se do ní zapojilo co nejvíc lidí, kteří mají rádi umění a chtějí pomoci Centru Paraple,“ vysvětlil mluvčí Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.
Loňský ročník vánoční aukce byl rekordní, částka za každou z deseti lahví nakonec překročila 100 tisíc korun, celkem se vybralo 1 103 012 korun. „Všichni jsme zvědaví a těšíme se, jak dražba letos dopadne,“ řekl Jurina.
V aukci designových pivních lahví se za minulé roky celkem podařilo vybrat přes 3 miliony korun. Peníze pomohly Centru Paraple, které podporuje lidi s postižením míchy. Díky získaným prostředkům pokryli část provozních nákladů a mohli zakoupit nové vybavení.