"Mohla by se dokonce opakovat tragédie z ázerbájdžánského Baku, kde při požáru v metru před šesti roky zahynuly tři stovky cestujících," míní Tučný.
Představitelé Dopravního podniku sice opakovaně potvrdili, že Tučného obavy jsou neopodstatněné, protože nechali nový vlak zkonstruovat podle požadavku hasičských specialistů, ale o sporu o [ZAKL_TEXT]nový typ metra se dozvěděla poslankyně Světlana Navarová, která na něj upozornila ministra průmyslu a obchodu Miroslava Grégra.
Ministr poté pověřil prozkoumáním nového vlaku svůj odbor kontroly, který po jednání s Petrem Tučným předal celou věc zastupitelství. "Profesor Tučný tvrdí, že by mohlo dojít k velkým materiálním škodám, a dokonce i k ohrožení života cestujících. Nikdo z nás se necítí takovým odborníkem, abychom mohli posoudit, jestli to, co pan profesor tvrdí, je také pravda. Nemůžeme to však nechat bez povšimnutí, a proto jsme se obrátili na orgány činné v trestním řízení," uvedl ředitel odboru kontroly ministerstva Josef Žák.
Nová souprava metra M1 má moderní konstrukci z odlehčených materiálů. Používaný materiál je odolný proti ohni. Elektroinstalace a zabezpečovací zařízení řídí počítače. |