Vagon rychlíku Praha - Budapešť začal hořet sedm minut po půl deváté asi kilometr za obcí Okrouhlice na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Světlou nad Sázavou.
Na místě zasahovali podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského železniční hasiči a jejich kolegové z Havlíčkova Brodu.
Souprava byla sestavena z šesti vagonů. Plameny zasáhly čtvrtý z nich. Vlak nouzově zastavil průvodčí, kterého na valící se kouř z jednoho upozornili cestující.
Podle ČTK se snažil oheň zvládnout ručním hasicím přístrojem vedoucí obsluhy vlaku. Když ale požár vypukl znovu, musel průvodčí soupravu nouzově zastavit a přivolat hasiče.
"Duchapřítomný vlakvedoucí soupravu zastavil a lidi byli vyvedeni mimo nebezpečí," řekl Českému rozhlasu ředitel havlíčkobrodských záchranářů Jaroslav Nácovský.
Podle operačního důstojníka havlíčkobrodských hasičů začalo hořet ve vagonu mezinárodního rychlíku Slovan, který kromě cestujících převážel i poštu. Začalo se jiskřit v části, kde byly uloženy záložní zdroje.
"Odtud se plameny rozšířily na celý vagon," řekl iDNES. Pak oheň přeskočil na vedlejší vagon, který poškodil.
Hasiči požár zlikvidovali zhruba po hodině. Pak rychlík pokračoval v cestě se zbylými vagony. "Přední část vlaku 277 Slovan z Prahy do Budapešti pokračuje do své cílové stanice a česko-slovenské hranice přejede po 13. hodině s asi dvouapůlhodinovým zpožděním," sdělila iDNES mluvčí drah Zdenka Celá.
V přepravním vagoně shořely spěšné zásilky a zavazadla, ale také kanystry s ředěným elektrolytem pro záložní zdroje. V jedné ze zásilek byly čistící a dezinfekční prostředky.
To, že vagon vzplál za jízdy není pro železničáře nic neobvyklého. "Cestující nám občas zapálí vagon například nedopalkem cigarety," upřesnil Šťáhlavský. Dodal, že s takovými nehodami si personál vlaků umí poradit.
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |
České dráhy obnovily provoz na trati u Havlíčkova Brodu, kde ráno shořel vagon mezinárodního rychlíku. Příčina požáru dosud není známa (16. října 2002). |