Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Velké Meziříčí se hádá s krajem kvůli zábradlí na mostě

  10:47aktualizováno  10:47
Mezi Velkým Meziříčím a Krajem Vysočina se rozhořel spor o most u meziříčské polikliniky. Přemostění má vysoké betonové zábradlí, přes které šoféři nevidí do křižovatky. Občas tu dochází ke karambolům. Starosta urguje kraj, aby věc napravil. Náměstek hejtmana kontruje, že to je jen předvolební téma.

Most ve Vrchovecké ulici ve Velkém Meziříčí (4.7.2012) | foto: Jaroslav Šnajdr, MF DNES

Starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid tvrdí: "Kraj nás ignoruje, odmítá nápravu, přitom je to jedno z nejnebezpečnějších míst na Vysočině, stávají se tu havárie. Až dojde k velkému neštěstí, bude pozdě. Jenže se investuje do silnic u Pelhřimova a ­Přibyslavi, na nás se kašle."

Náměstek pro dopravu na hejtmanství Libor Joukl rozhodně nesouhlasí. Takový výjezd je podle něj skoro v každé obci.

"Před lety ten most v podobě, v jaké stojí dnes, povolil meziříčský stavební úřad, tam by se měla radnice obrátit. Betonové zábradlí je součástí nosné konstrukce, upravit je znamená zbourat celý most. Výstavba nového přemostění by stála miliony, přitom je ten stávající v pořádku. Nemyslím si, že by byla situace tak kritická, domnívám se, že jde o předvolební téma starosty Necida, který jako člen ODS bude stát v podzimních krajských volbách proti mně," reagoval Joukl.

O co vlastně jde? Před časem dopravní inženýr Milan Prokop upozornil, že je ve Velkém Meziříčí potřeba upravit výjezd po místní komunikaci od polikliniky na hlavní ulici Vrchoveckou.

Most ve Velkém Meziříčí

Vrchovecká přitom patří kraji. Výjezd má tvar písmene T, těsně vedle něj je most přes řeku Oslavu s neprůhledným betonovým zábradlím.

Od roku 2007 se tu stalo kvůli špatnému výhledu jedenáct nehod, které zaznamenaly policejní statistiky. Menších kolizí se škodou pod 100 tisíc, které lidé nehlásí, je tu podle místních spousta. Podle statistiky zde denně projede více než pět tisíc aut. Stavba úplně nového mostu by vyšla zhruba na 15 milionů korun.

"Kraj sám ve svých materiálech navrhoval betonové zábradlí snížit. Stejné řešení nekompromisně požaduje i dopravní inspektorát ve svém stanovisku z jara letošního roku. Všichni prostě vědí, že je jen otázkou času, kdy se zde stane něco opravdu závažného, ale pan náměstek se zřejmě rozhodl hrát mrtvého brouka," prohlásil starosta Necid a dodal, že město zvažuje, co dál.

Dopravní inženýr Prokop MF DNES sdělil, že by nebylo od věci uvažovat o semaforech. Řidič Marek Smejkal z nedaleké Lhotky se ale domnívá, že by v tom případě bylo nutné redukovat parkovací místa před ZUŠ i poliklinikou, které jsou poblíž. Což podle něj také není ideální.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.