Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Václave, stojíme za tebou, vzkazují Klausovi billboardy po celé Praze

  9:20aktualizováno  9:20
Prezident Václav Klaus má nové, trochu tajemné ctitele. Všude po Praze visí od tohoto týdne plakáty a billboardy s portrétem prezidenta uvozené heslem "Václave, stojíme za tebou". Na plakátě je i prezidentská standarta, název sdružení Demokratická perspektiva.

Billboard občanského sdružení Občanská demokratická perspektiva s heslem "Václave, stojíme za tebou" | foto: Michal Šula, MF DNES

Billboardy obsahují i internetovou adresu www.podporaprezidentovi.cz. Uvedenou doménu si na internetu kdosi zaregistroval teprve v pondělí odpoledne.

Plochy uprostřed Jižní spojky obhospodařuje reklamní agentura Big Media. Její šéf Marek Pekárek říká, že plakátů si jako řidič všiml i on. "Kampaň si u nás objednalo občanské sdružení Občanská demokratická perspektiva. Dodalo nám logo ve formě, jež je na plakátu, to je se zkráceným názvem Demokratická perspektiva," uvedl Pekárek.

Reklama občanského sdružení Občanská demokratická perspektiva s heslem

Deklarovaná podpora prezidentovi nejspíš souvisí s jeho vzdorováním Lisabonské smlouvě, kterou Klaus dlouho nechtěl podepsat. Čeští euroskeptici na jeho podporu dokonce pořádali demonstrace. Klaus podepsal smlouvu až minulý týden, po jejím posvěcení Ústavním soudem.

Občanskou demokratickou perspektivu zaregistrovalo letos v červenci ministerstvo vnitra jako občanské sdružení a sídlí na adrese v pražské ulici V Kolkovně. V bytovém domě však nemá sdružení žádnou tabulku a ani prodavačka ze zdejšího obchodu s nábytkem jeho název nikdy neslyšela.

Kdo stojí za sdružením, jehož název nápadně připomíná Občanskou demokratickou stranu, nelze z veřejných zdrojů dohledat. Nikdo z mediálně známých euroskeptiků se k plakátu nehlásí - ani Jana Bobošíková, ani proklausovská Strana svobodných občanů. Nic o něm neví ani Klausův poradce Petr Hájek. Někteří však dali najevo, že by ho s chutí podepsali. "Za Václavem Klausem stojím i já," řekla třeba Bobošíková.

Proč zadavatelé nevystoupili úplně z anonymity, není jasné. "Občas se stane, že si někdo zaplatí jen pár billboardů, a spoléhá na to, že si jich z nějakého důvodu všimnou média," vysvětluje šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media Daniel Köppl.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

V Národním muzeu nainstalovali restaurovaný originál sousoší Géniů. (23.8.2017)
Sousoší Géniů se vrací do Národního muzea, vystavena bude kopie i originál

Po jedenácti letech se do Národního muzea vrátilo sousoší Géniů od sochaře Antonína Poppa. Na jeho původním místě v průčelí budovy ho nahradí kopie, originál...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.