Naposledy dispečer usnul během noční směny v Miami. Stalo se to krátce nad ránem a podle záznamů neprošvihnul žádné volání letadla. Vedení se o všem dozvědělo od jiného kontrolora (celkem jich ve službě bylo dvanáct) a ihned provinilce propustilo.
Miamský dispečer je jeden ze sedmi kontrolorů, kteří už byli od začátku ledna v práci přistiženi, jak spí. Tentokrát alespoň nebyli ohroženi žádní cestující, v předchozích případech musela přistávat bez navádění kontrolní věže letadla i se stovkou lidí na palubě.
To už stálo místo šéfa dohledu nad americkým leteckým provozem Hanka Krakowského.
Dispečery čekají delší pauzy i posílení směn
Americké letecké úřady už oznámily, že plánování směn dispečerů, které zjevně vede k jejich únavě, se změní nejpozději do konce týdne.
"Předpokládáme, že dispečeři do práce přijdou odpočatí, připraveni pracovat a převzít osobní zodpovědnost za bezpečnost na kontrolních věžích. Máme ke spaní ve službě nulovou toleranci," citovala BBC ministra dopravy Raye LaHooda. "Bezpečnost je naše nejvyšší priorita a uděláme jakékoliv změny, jaké budou potřeba."
Kontroloři nyní budou mít mezi jednotlivými směnami pauzu nejméně devět hodin; dosud bylo minimum osm hodin.
Zakázáno bude jakékoliv prohazování směn. Všechny případy se totiž staly během nočních služeb, které si ale kontroloři často spojovali s těmi předcházejícími odpoledními.
Kromě toho se změní směny i vedoucím kontrolorů, kteří nově musí být na věži vždy ve špičce provozu. Na sedmadvaceti věžích, kde dosud v noci sloužil jen jeden dispečer, přibude v noci ještě jeden kontrolor.