Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V tokijském metru zemřeli tři lidé

  12:51aktualizováno  12:51
- V ranní dopravní špičce v Tokiu vykolejil vlak japonského metra a následně se srazil s protijedoucí soupravou. Na místě nehody zemřeli tři lidé, sedm cestujících je velmi vážně zraněno a dalších 40 je zraněno lehce.
Úřady zatím nebyly s to sdělit příčinu nejvážnějšího incidentu v tokijském metru od roku 1995, kdy tam při sarinovém útoku sekty Óm šinrikjó zahynulo 12 osob.

"Náš vlak se po hlasitém zarachocení náhle zastavil. Pak jsem uviděl ve vlaku před námi lidi ležící na podlaze, bylo tam hodně krve," prohlásil zhruba dvacetiletý muž, jenž byl v soupravě, která vykolejila.

Oba vlaky měly po nárazu odtržené boční strany. Podlaha přeplněnějšího vlaku bylo potřísněna krví, červená a modrá sedadla byla roztroušena ve vagónech mezi úlomky skla a troskami.

K nehodě došlo na frekventované trati, kterou využívají jak soupravy metra, tak povrchové vlaky spojující Tokio s přístavním městem Jokohamou.

Ve vlaku, který vykolejil, bylo zhruba 240 lidí, a ve druhé soupravě kolem 1300 cestujících.

Na místo neštěstí přispěchalo 22 sanitek a 51 hasičských vozů.

Mluvčí vlády Mikio Aoki vyloučil možnost, že neštěstí někdo způsobil úmyslně. "Původně jsme byli znepokojeni, protože mohlo jít o výbuch... Nejsou ale vůbec žádné důkazy, že to byl teroristický čin či výsledek zločinného úmyslu," uvedl Aoki na tiskové konferenci.

Japonský premiér Keizó Obuči musel v parlamentu obhajovat své rozhodnutí dát se jít ostříhat ve dříve domluveném termínu, třebaže mu právě řekli, že se v Tokiu stala vlaková nehoda.

Na otázku opozičního předáka Jukia Hatojamy, zda tento jeho krok ukázal, že ignoruje krizový management, Obuči řekl, že když odcházel k holiči, nebyly k dispozici informace o vážnosti neštěstí.

"Staral jsem se o to, jak vypadám, protože odpoledne jsem měl jít do parlamentu," prohlásil Obuči. Dodal, že od holiče se okamžitě vrátil do úřadu a začal se radit, jak reagovat na nehodu. "Udělal jsem vše, co jsem mohl," podotkl.

Záchranné práce, Tokio, 8. března 2000.

Poškozený vůz, Tokio, 8. března 2000.

Místo nehody, Tokio, 8. března 2000

Poškozený vůz, Tokio, 8. března 2000.

Poškozený vůz, Tokio, 8. března 2000.

Interiér vozu, Tokio, 8. března 2000.

Každý střep je důležitý, Tokio, 8. března 2000.

Jedna z obětí, Tokio, 8. března 2000.

Poškozený vůz, Tokio, 8. března 2000.

Vyprošťování obětí, Tokio, 8. března 2000.

Interiér vozu, Tokio, 8. března 2000.

Houfy lidí jdou do práce pěšky, Tokio, 8. března 2000.

Vyprošťování obětí, Tokio, 8. března 2000.

Záchranné práce končí, Tokio, 8. března 2000.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Hnutí ANO slaví, čeká se na Babišovu tiskovou konferenci. (21. října 2017)
AfD si pochvaluje vítězství Babiše, Rusko vyhlíží zlepšení vztahů

Volbou Andreje Babiše se Česko podle Alternativy pro Německo řadí mezi státy, které se brání proti bruselské politice přerozdělování uprchlíků. Šéf hnutí ANO...  celý článek

Britská premiérka Theresa Mayová (28. června 2017)
Sklíčená Mayová prosila Junckera o pomoc s brexitem, píše německý list

Sklíčená britská premiérka Theresa Mayová prosila předsedu Evropské komise Jeana-Claudea Junckera o ulehčení odchodu Británie z EU, napsal německý deník...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.