Na místě nehody nyní operují záchranáři, kterým se dosud podařilo z trosek letounu vyprostit pět mrtvých členů posádky. Zdroje agentury Reuters tvrdí, že příčinou nehody mohly být technické potíže nebo chyba pilota.
Podle výpovědí svědků stroj po nepovedeném přistání narazil do budovy skladiště náhradních dílů, začal hořet a následně explodoval. Z pracovníků skladů nebyl nikdo zraněn.
Stroj podle původních informací serveru rt.com nepřevážel žádné civilní cestující ani náklad. Letoun měl sloužit pro přepravu náhradních dílů mezi zařízením na opravu letounů v Irkutsku a obdobným komplexem ve městě Novosibirsk. Agentura Interfax později upřesnila, že na palubě letounu cestovalo podle záznamů jen šest členů posádky a zbylí tři lidé byli pravděpodobně civilisté.
První prototyp letounu Antonov An-12 poprvé vzlétl v Sovětském svazu v roce 1956. Stroj je schopný přepravit až 20 tun nákladu a standardně pojme pět členů posádky. Produkce letounu byla ukončena v roce 1973. Sovětští inženýři dokázali vyrobit 1 248 civilních a vojenských verzí tohoto letounu, stovky z nich pak létají po celém světě.
Rusko a bývalé země Sovětského svazu se řadí mezi země s největším počtem leteckých neštěstí. Podle záznamů Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) byla v roce 2011 v této oblasti nehodovost téměř třikrát vyšší, než je světový průměr. Loni se globálně nehodovost snížila, v Rusku a ve Společenství nezávislých států ale stoupla.