Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V ruském časopise prý nesmí vyjít článek o Putinovi

  12:44aktualizováno  12:44
Ruští novináři podezírají vedení amerického vydavatelství, že se bojí hněvu Kremlu. Podle nich zcenzurovalo kritický článek o ruském premiérovi Vladimiru Putinovi a údajné účasti ruské tajné služby FSB v teroristických útocích na obytné domy v Moskvě a Volgogradu. Ty měly podle autora textu Putinovi pomoct k vlivu.

Ruský premiér Vladimír Putin. - Vladimír Putin. | foto: Profimedia.cz

"Za výbuchy následovala vlna strachu a teroru, která udělala tehdy téměř neznámého Vladimira Putina nejmocnějším člověkem v zemi," tvrdí v článku jeho autor Scott Anderson.

Údajná snaha vydavatelství Conde Nast, jehož součástí jsou časopisy GQ, Vogue, Tatler a Glamour, sporný článek "pochovat", se zjevně minula účinkem. Článek už přeložili do ruštiny blogeři z populárního webu gawker.com.

Článek, který prý v ruské verzi magazínu CQ nesměl vyjít.

Podle nich právník vydavatelství zaslal do zahraničních redakcí GQ e-mail, ve kterém varuje před přetištěním článku. Ten se prý nemá ani ukazovat ruským činitelům.

Ruská redakce naopak tvrdí, že sporný materiál v Rusku nevyšel jen proto, že v něm není nic nového. "Nechápu, jak ten článek mohli vyřadit z vydání, když jsem ho tam nezařadil. Všechny ty řeči o FSB jsou dávno známé, nic senzačního tam není," řekl Nikolaj Uskov z ruské mutace GQ dnešnímu vydání listu Kommersant.

Připomněl, že časopis už před čtyřmi lety otiskl interview s mezitím zavražděným bývalým agentem FSB Alexandrem Litviněnkem, který vyprávěl totéž. "Žádné příkazy z USA jsem nedostal, americká kancelář neovlivňuje naši vydavatelskou politiku," ujistil Uskov.

Nicméně západní specialisté na média podezírají GQ z cenzury a hovoří i o tom, že vliv Kremlu zjevně sahá daleko za hranice Ruska.

"Je vždy užitečnější i takový názor na události vyložit než zamlčet. Ale není tajemstvím, že to může vést k problémům s úřady (...)," řekl Kommersantu šéf svazu ruských novinářů Vsevolod Bogdanov.

Samo vydavatelství se zdržuje komentáře a jeho mluvčí jen prohlásila, že společnost "bere zřetel na zákony a problémy zemí, ve kterých vycházejí časopisy vydavatelství".

Americký časopis s Andersonovým článkem se objevil i v nabídce aukční síně eBay, ale nabídka nepřesáhla čtyři dolary.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Myslivci budou divočáky v zamořené zóně u Zlína chytat do speciálních klecí.
VIDEO: Myslivci začínají chytat divočáky v zamořeném Zlínsku do klecí

Osm odchytových klecí by mělo v nejbližších dnech začít fungovat v části Zlínska, kde se šíří nákaza africkým morem prasat. Myslivci budou dění u důmyslných...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Milan Chovanec na sjezdu ČSSD v Brně (10. března 2017)
Chovanec chtěl omluvu od Pelikána za slova, že policie ovlivňuje volby

Slova ministra spravedlnosti Roberta Pelikána, že policie se žádostí o vydání Andreje Babiše snaží ovlivnit volby, vyvolala spor s ministrem vnitra Milanem...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.