První číslo sloučeného deníku vyjde v pondělí 7. dubna. "Čtenářům se do rukou dostane plnohodnotný deník, ve kterém najdou informace o dění v Česku, ve světě, v ekonomice, kultuře i sportu," uvedl nový šéfredaktor deníku Josef Rubeš. Počet stránek nového Metra se zvýší v průměru na 24 až 28 stran.
Objeví se v něm také některé rubriky z končícího Metropolitního expresu, například stránka v anglickém jazyce. Nový deník zmenší svůj formát na takzvaný "poloviční berlínský". Vydavatel, v němž má nyní většinu mediální skupina Mafra, si nechal zpracovat u agentury GfK průzkum, v němž tři čtvrtiny čtenářů bezplatných deníků uvedly, že dávají přednost menšímu a sešitému formátu.
Sešívané vydání ve hřbetě je zároveň jednou z podmínek Dopravního podniku Praha, aby mohl být titul distribuován ve stanicích metra. Průměrný denní tištěný náklad deníku dosáhne 350 000 výtisků, od pondělí do čtvrtka to bude 340 000, v pátek ještě o 50 000 více.
Metro bude ve více městech
Bude také zvýšen počet distribučních míst, které nyní nové Metro převezme po Metropolitním expresu. "Zejména se bude jednat o distribuční místa v patnácti městech Středočeského kraje, kde dosud Metro distribuováno nebylo," uvedla Michaela Škopková ze spolupracující firmy Česká produkční.
Podle dřívějších informací Rubeše bude mít nová redakce dvacet stálých členů, původní redakce deníku Metro měla o čtyři členy méně. Většina lidí ze starého Metra má práci i v novém deníku, stejně jako část novinářů z Metropolitního expresu. Někteří pak přešli do jiných titulů mediální skupiny Mafra, například na servery iDNES.cz a Lidovky.cz, někteří odešli zcela.
Tištěný náklad spojeného bezplatného deníku bude v součtu nižší, než nyní činí náklady samostatného Metra a Metropolitního expresu. Podle průzkumu
Media Projekt agentur GfK a Median byl tištěný náklad Metra od července do prosince loňského roku v průměru přes 288 000 kusů, u Metropolitního expresu téměř 184 000 výtisků. Podle Media Projektu četlo Metro 393 000 lidí, Metropolitní expres 202 000.
Deník Metro vychází ve více než stovce metropolí dvaceti zemí Evropy, Asie, Severní a Jižní Ameriky. České vydání deníku Metro vychází v Praze a dalších čtyřiceti městech v průměrném denním nákladu 350 000 výtisků. Pražská mutace mezinárodního deníku Metro přišla na trh v roce 1997 a dlouho byla v Praze jediným bezplatným deníkem.
Konkurence mu přibyla na podzim 2005 v podobě titulu 24 hodin, na jaře 2006 se objevil Metropolitní expres. Od listopadu loňského roku vychází v Praze také ekonomicky zaměřený bezplatný deník E15 společnosti Mladá fronta.