Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Plzni se blíží otevření poslední části klatovského přivaděče

  10:20aktualizováno  10:20
Řidičům v Plzni začne po sedmi letech čekání od středy 30. listopadu sloužit poslední kilometr dálničního přivaděče od Klatov. Nově je zavede až na velký kruhový objezd v Sukově ulici za borskou věznicí.

Poslední část dálničního přivaděče od Klatov u borské věznice v Plzni. | foto: Jaromír Pech, MAFRA

Řidiči už nebudou muset stát v dlouhých kolonách mezi věznicí a Borským parkem, už nebudou trčet kolony u semaforu, bez kterého by z konečné na Borech nevyjela kvůli spoustě aut jediná tramvaj.

Fotogalerie

Těžká technika na téhle stavbě odkopala a odvezla 236 tisíc metrů krychlových zeminy. Stavebníci museli vybudovat most přes železniční trať Plzeň - Klatovy i lávku pro pěší, která nyní spojuje Kaplířovu ulici s areálem univerzity. V budoucnu ji čeká rozšíření a změní se v most pro tramvaje, které už nebudou končit na okraji Borského parku, ale pojedou Kaplířovou ulicí až na konečnou nedaleko univerzity.

Co se změní pro řidiče středečním otevřením zbývající části přivaděče? Přibude jim víc možností, jak se dostat do centra Plzně. Zanikne provizorní sjezd a nájezd na přivaděč pod borskou věznicí. Pro mnoho řidičů je to dobrá zpráva. Právě v tomhle místě policisté často kontrolovali s radarem, jestli šoféři dodržují povolenou padesátku.

Nově bude Plzeň začínat až u borské věznice a od hranice města ke kruhovému objezdu bude povolená sedmdesátka.

Dokončená část přivaděče

délka 1024 metrů
vozovky 19 250 m²
mosty 2
protihluk. stěny 444 m²
výkopy 236 078 m³
cena bez DPH 0,74 mld.Kč

Co čeká řidiče, kteří dojedou až na kruhový objezd? Pro cestu do centra Plzně budou mít na výběr ze dvou tras. Mohou kruhový objezd opustit na prvním sjezdu do Sukovy ulice a asi po 700 metrech odbočí doleva u průmyslové školy strojní na Klatovskou třídu. Druhou možností je vyjet z kruhového objezdu na čtvrtém sjezdu, dojet k nákupnímu centru, u něj odbočit doprava a dál do města jet Borskou ulicí.

V Sukově ulici se bojí většího hluku

Lidé bydlící v okolí Sukovy ulice se bojí, že jim bude pod okny hlomozit mnohem více aut. "Býval tu klid, ale vše skončilo před pár lety otevřením nákupního centra Area Bory. I když jsou podél silnice protihlukové stěny, hned poznáte, že aut tu jezdí víc. Co bude teď, si nedokážu představit," bojí se paní Jana, která bydlí v domě nedaleko u Sukovy ulice.

Dopravní specialista Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský říká, že matematické modely ale žádné výrazné navýšení nepředpokládají. "Nás samotné to trochu překvapilo. Ale je to i tím, že do centra Plzně mohou jet auta více trasami, nemusí jen Sukovou ulicí. Navíc auta jedoucí od Klatov do obchodních center vůbec do zastavěné části Sukovy ulice nevjedou. Ale uvidíme, jak bude situace vypadat po otevření přivaděče," vysvětluje.

Mapka poslední části klatovského přivaděče, která začala sloužit řidičům.

Mapka poslední části klatovského přivaděče, která začne sloužit řidičům.

Kritickým dopravním místem po otevření přivaděče se může stát křižovatka Klatovská - Sukova u střední průmyslové školy. Klatovská zůstane i nadále hlavní ulicí, i když se dá předpokládat, že hodně aut bude na Klatovy nebo od Klatov pokračovat Sukovou ulicí. "Zatím upravíme intervaly světelné signalizace," říká specialista na plzeňské semafory Jan Grohmann.

Trasu na výběr budou mít i řidiči jedoucí směrem z centra Plzně na Klatovy. Pokud pojedou po Klatovské třídě, mohou využít odbočení u průmyslové školy do Sukovy ulice a pak přes kruhový objezd najet na přivaděč. Srovnatelná s ní je varianta, kdy od průmyslovky pojedou po Klatovské a zahnou až u Borského parku do Kaplířovy ulice. Z ní je vybudovaný sjezd na dálniční přivaděč u bývalé restaurace U Darebáka.

I návštěvníci nákupního Centra Borská pole mohou po výjezdu z parkoviště zahnout doprava a pak kolem plochodrážního stadionu dojet k tomuto nájezdu. Protože zde není jediný semafor, mohla by být dokonce nejrychlejší trasou pro výjezd z Plzně na Klatovy.

Na polovinu prosince chystá Ředitelství silnici otevřít také poslední část přivaděče od Domažlic.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.