Svým netradičním tvarem a řešením sice budí nová křižovatka i rozpaky a dopravní experti proto nabádají řidiče, aby zde k sobě byli ohleduplní, změna však byla v tomto místě nutná.
"Z hlediska policie tato křižovatka patřila k nebezpečným. Byla široká, řidiči jí projížděli vysokými rychlostmi a v případě nehody byly následky vyšší. Okružní křižovatky posilují bezpečnost provozu, odpadá u nich krizové střetávání, ke kterému dochází na klasických křižovatkách. Rondely také nutí řidiče zpomalit rychlost," řekl ČTK vedoucí krajské dopravní policie Pavel Novák.
Znovuotevřením křižovatky se zároveň ulevilo obyvatelům Velké Bystřice a olomouckých Chválkovic, z jejichž ulic zmizela auta objíždějící rozestavěný kruhový objezd. Jeho stavba přitom skončila o měsíc dřív než se původně plánovalo.
Původním termínem dokončení byl totiž až konec listopadu, stavební firmě se však díky příznivému počasí podařilo práce urychlit. Z mapy nebezpečných míst na silnicích v kraji tak zmizelo křížení, kterému místní lidé dokonce přezdívali křižovatka smrti. Nový rondel stál necelých 24 milionů korun, 13,6 milionu z nich zaplatil Olomoucký kraj, zbytek stát.
Nechvalně proslulá křižovatka se nachází na staré výpadovce na Ostravu. Díky kruhovému objezdu už by teď měla být mnohem bezpečnější. |