SPECIÁL:
Hurikán ve faktech a obrazech
FOTOGALERIE ZDE
INFOGRAFIKA:
■ Zrádné hráze kolem New Orleans
■ Jak vzniká hurikán
■ Cesta hurikánu Katrina
Letiště sice v nouzových podmínkách začalo znovu fungovat již druhý den po katastrofě, ale bylo vyhrazeno jen pro lety bezprostředně související s evakuací a záchrannými pracemi.
Teprve v pondělí přijalo první komerční nákladní letouny a v úterý kolem poledne místního času také první dopravní letoun na pravidelné lince z Memphisu.
Z přístavu pak odplula první nákladní loď s díly pro automobilku Hyundai v Greenville v Alabamě a očekává se také připlutí první lodě ze zahraničí. Z Argentiny, Brazílie a Mexika má přivézt 500 kontejnerů s kávou a dřevěnými výrobky.
Obnovení hlavních dopravních spojení je označováno za historický moment nejen z komerčních, ale i z psychologických důvodů.
"Před dvěma týdny se mluvilo o šesti měsících přerušení provozu, teď lidé vidí, že jejich město je zase zpátky ve hře," prohlásil šéf přístavu Gary LaGrange.
Přístav v New Orleans v ústí řeky Mississippi je branou do systému řek a kanálů spojujících 33 amerických států a jen od tohoto přístavu vyjíždí šest železničních tratí.
Ochromení kapacit v New Orleansu označil ministr dopravy Norman Mineta za nejhorší dopravní katastrofu v dějinách USA. Vláda odhaduje jen škody na dálnicích a mostech v Louisianě a Mississippi na tři miliardy dolarů.
Do New Orleansu se vrátilo také množství evakuovaných obyvatel, kteří využili možnosti, že policie začala vydávat povolení podnikatelům a živnostníkům k návštěvě jejich majetků.