Cestující, kteří jezdí linkou B metra na sídliště Stodůlky či Černý Most, jistě potěší, že od 1. února nebudou muset vystupovat už na Smíchově nebo ve Vysočanech, protože tam souprava metra končí. Všechny vlakové spoje nyní pojedou po celé trase.
Kvůli tomu však musí městský dopravce ušetřit najeté kilometry jinde. Proto se o pět minut prodlouží intervaly nedělních ranních tramvají.
Od začátku února se prodlouží intervaly téměř všech tramvajových linek a navíc třinácti autobusů, které vyjíždějí z vozoven a garáží mezi sedmou a devátou hodinou ranní.
"Interval prodlužujeme z patnácti minut na dvacet," potvrdil Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která pražskou integrovanou dopravu organizuje.
To znamená, že všechny tramvajové linky, které v neděli ráno vyjíždějí do ulic, pojedou místo čtyřikrát do hodiny jen třikrát.
Výjimkou je linka číslo 9, která naopak pojede častěji. Mezi sedmou a osmou hodinou ráno na ni cestující budou čekat dvacet minut, po osmé hodině ale už jen deset minut. "Devítka je vytížená pořád. Proto před polednem bude jezdit v ještě kratších intervalech - a to po 7,5 minutě," doplnil Drápal.
Spolu s tramvajemi se v neděli ráno lidé svezou také menším počtem souprav metra. Od půl sedmé do půl deváté budou jezdit po deseti minutách. "Tramvajové spoje a metro na sebe musí navazovat, i proto upravujeme intervaly," vysvětlil mluvčí.
Důvody pro prodlužování intervalů většiny tramvajových linek a metra jsou podle Drápala dvojí. Zejména ten, že podle průzkumů klesá počet lidí, kteří ráno tramvaje na zastávkách vyhlížejí. "Obsazenost ranních spojů je nižší. I turisté začínají cestovat po městě čím dál tím později," míní mluvčí Ropidu.
Metro nebude končit na Smíchově a ve Vysočanech
Druhý důvod je ten, že Dopravní podnik chce ušetřit peníze, aby mohl zlepšit cestování podzemní dráhou. Od prvního února už totiž nebudou soupravy metra na trase B končit ve stanici Českomoravská nebo Smíchovské nádraží.
Zatímco nyní musí cestující často vystoupit právě v těchto stanicích, přestože potřebují jet dál. "Bydlím na stanici Luka a v podvečer, kdy jedu domů, snad každé druhé metro končí na Smíchově. Musím počkat na další a to je pak děsně přeplněné," těší se na nový režim Sabina Poláková ze sídliště Lužiny. Brzy už nebude muset vystupovat, protože až na konečnou do Zličína pojedou všechny vlaky.
Stejně tak na druhé straně metropole už nebudou cestující muset vystupovat na Českomoravské.
Intervaly podzemní dráhy se nezmění ani po zprovoznění nového úseku metra C mezi Kobylisy a Letňany letos v květnu. A to přesto, že soupravy metra budou jezdit po asi o tři kilometry delší trase.
Dopravní podnik už má nakoupené nové vlaky, které zajistí, že interval, na který jsou Pražané zvyklí, bude zachován.
. Změny v MHD od 1. únoraMETRO
Zdroj: Ropid |