Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Liberci proti sobě vyrazily tramvaje, řidiči stihli vozy včas zastavit

  13:39aktualizováno  13:39
Stačilo málo a jízda tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou mohla skončit tragédií. Na jednokolejné trati proti sobě vyjely dvě tramvaje, setkaly se však na přehledném úseku a řidiči stihli obě soupravy zabrzdit. Na vině je dispečer.

Tramvajová trať mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. | foto: Dopravní podnik města Liberce

Dvě tramvajové soupravy se málem srazily v úterý večer v Liberci mezi zastávkou Mlýnská a Nová Ruda.

"Tramvaj jedoucí z Nové Rudy směr Liberec vjela za dispečerského řízení do jednokolejného úseku v době, kdy protijedoucí tramvaj linky číslo 11 ještě neopustila jednokolejný úsek," potvrdila událost mluvčí Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Martina Poršová.

MEZIMĚSTSKÁ TRAŤ

Tramvaje jezdí mezi Jabloncem a Libercem od roku 1955. V letech 1972-76 probíhala na třináctikilometrové trati rozsáhlá rekonstrukce a tramvaje nahradila autobusová doprava. Světelná signalizace s vyšším stupněm zabezpečení funguje v úseku od roku 1992.

Řidiči obou souprav stihli vzhledem k přehlednosti úseku včas zabrzdit na bezpečnou vzdálenost v místě křižovatky U Lomu.

Trasa je přitom zajištěná bezpečnostním systémem. Na celé třináctikilometrové trati je celkem 8 výhyben.

"Pokud řidič jedné tramvaje vyjede z výhybny dříve, než do ní dorazí druhá souprava a hrozí tak jejich střet, tramvaji se automaticky vypne napájení a zastaví," vysvětlil dopravní specialista z DPMLJ Tomáš Krebs.

Za chybu může dispečer

To se však nestalo a souprava ujela ze zastávky Nová Ruda až ke křižovatce U Lomu přibližně jeden kilometr. Podle informací iDNES.cz nese vinu dispečer, který vlak na trať pustil.

"Dopravní podnik jej této funkce zbavil," uvedla Poršová s tím, že další informace vzhledem k interní povaze celé záležitosti nebude poskytovat.

Dopravní podnik přistoupil k modernizaci zabezpečení tratě na začátku 90. let. "V 70. a 80. letech se zde stávaly vážnější nehody prakticky každé dva roky," podotkl Krebs s tím, že jejich příčinou bylo vždy selhání na straně řidiče.

Krebs jako příklad zmínil nehodu z roku 1976, která se stala na Nové rudě. Podobný případ se přihodil o 8 let později v Zeleném údolí. "Naštěstí nikdo nepřišel o život, byla tam však těžká zranění," řekl Krebs.

Tramvajová zastávaka U Lomu.

Tramvajová zastávaka U Lomu.

Autor:


Po stopách vrahů


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Peněženka, peníze - ilustrační foto
Pomůžu vám, nabídl chodci recidivista. Při zvedání mu ukradl peněženku

Recidivista v Dubí na Teplicku okradl muže, který po cestě z restaurace upadl. Naoko mu nabídl pomoc, ale když jej zvedal ze země, sáhl mu do kapsy pro...  celý článek

Obžalovaný OndřejTulej při soudním jednání často klopil hlavu. (22. května 2017)
Sotva plnoletý dostal za vraždu 12 let, krátce před tím vyšel z polepšovny

Vypadalo to na banální rvačku, která navíc spěla ke konci. Jenže pak se přidal 18letý Ondřej Tulej a začal bodat. Podle obžaloby tak usmrtil jednoho muže, za...  celý článek

Devatenáctiletý řidič vyjel se svým vozem u Mokrého poblíž Českých Budějovic ze...
Mladý řidič při nehodě vypadl z auta a zemřel, zřejmě nebyl připoutaný

V úterý večer zemřel mladý řidič, který s autem havaroval ve vysoké rychlosti na silnici od obce Kaliště u Lipí ve směru na Mokré na Českobudějovicku. Než k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.