Řidič Pavel Bukovanský parkoval se svým služebním vozem na Kobyliském náměstí. Sotva zastavil na chodníku ve vjezdu do dvora jednoho z domů, propadla se pod jeho dvoutunovým autem vozovka.
Ve více než metr dlouhé a půl metru široké díře zmizelo přední levé kolo i část nárazníku. Řidič zrovna vystupoval a jen taktak stačil uskočit. "Strašně jsem se lekl. Vůbec jsem v tom okamžiku nevěděl, co se děje," vyprávěl MF DNES Bukovanský, když se vzpamatoval z leknutí.
Podle Pavla Bukovanského scházely k neštěstí pouhé centimetry. Kdyby se auto propadlo o kousek níž, přimáčklo by řidiče k betonové zídce u chodníku. "Bylo to o vlásek, měl jsem štěstí," oddychl si řidič.
Auto vyprošťoval jeřáb
"Případ nám byl nahlášen minutu před dvanáctou hodinou," řekl iDNES.cz jeden z pražských hasičů.
Propadlé vozidlo vytáhli hasiči jeřábem, škoda prý nebude velká. V půl metru hluboké díře zůstala plastová výplň nárazníku a zabrat dostala i pneumatika, kterou musel řidič vyměnit. Policie místo uzavřela. Událost naštěstí neovlivnila provoz na nedaleké frekventované křižovatce.
"Po propadu vznikla díra asi dva krát tři metry. Nevíme, co pod tím asfaltem je. Zjišťujeme také, jestli jde o propad lokálního, nebo většího charakteru," dodal hasič.
Vozovka se propadne výjimečně
Podle Technické správy komunikací se v Praze propadají vozovky jen výjimečně. "Jsou to jednotlivé případy ročně," uvedl mluvčí TSK Tomáš Mrázek s tím, že nejčastější příčinou je prasklé vodovodní potrubí, kdy voda podemele povrch vozovky, nebo špatné podloží.
"S ohledem na tisíce kilometrů komunikací, které v Praze spravujeme, je těch pár závad opravdu zanedbatelných," dodal Mrázek.
Jeho slova potvrzují i hasiči. "K podobným případům vyjíždíme tak jednou do roka," řekl mluvčí hasičů Vít Pernica. "Zemina se neustále pohybuje a není se čemu divit, když je Praha tolikrát přeoraná," dodal.
Mnohým problémům zpravidla zabraňují í sami řidiči, kteří na praskliny v asfaltu upozorní Technickou správu komunikací, která závadu včas odstraní.
Zdroj: mapy.idnes.cz, © PLANstudio