Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Karlíně se po roce rozjely tramvaje

  18:41aktualizováno  18:41
Poslední popovodňové dopravní omezení v pražské hromadné dopravě skončilo. V sobotu ráno vyjely tramvaje do Karlína. Vozy jsou zpět na trati po třinácti měsících, kdy čtvrť dramatickým způsobem zasáhly srpnové záplavy.

Karlínem jezdí tramvaje číslo 8 a 24 po svých dřívějších trasách.

"Do čtvrti se vrací život," konstatoval při slavnostním pátečním zahájení provozu radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Náklady na rekonstrukci vypočítal na šest set milionů korun. Do toho spadá nejen samotná trať, ale především inženýrské sítě a kanalizace.

Rekonstruovaná trať má antivibrační podloží, takže nezatíží domy v Sokolovské ulici vibracemi a občany Karlína hlukem.

"Opravy trvaly čtyři měsíce. Předtím nám stav jejího okolí neumožňoval začít s pracemi," vysvětloval ředitel Dopravního podniku dlouhou proluku v provozu tramvají.

Opravit jen samotnou tramvajovou trať stálo dvě stě milionů korun.

Obyvatelé se nemohli dočkat
Kličkování mezi hlučícími stroji, přebíhání z jednoho rozkopaného chodníku na druhý a přeskakování všelijakých výkopů a překážek v Sokolovské ulici je minulostí.

Z návratu dopravy do Sokolovské ulice má radost i Josef Nosek, starosta Prahy 8. "Sokolovská ulice je nejdůležitější dopravní tepnou Karlína. Tato doposud ochromená část města se tak dostane o úroveň výš a průjezd Karlínem nebude zlým snem jako dosud. Jízda tramvají nebude navíc tak hlučná," slibuje.

Opravy ulic pokračují
Ukončením prací v Sokolovské ulici však opravy v Karlíně zdaleka nekončí. Dělníci se totiž přesunou do vedlejší Křižíkovy ulice. "Tato oprava ale už nebude pro Karlínské tak velkou tragédií," podotkl starosta.

I když pracovníci stavebních firem zde budou podobně jako v Sokolovské ulici měnit veškeré inženýrské sítě a následně i celý povrch vozovky, rekonstrukce dopravu v Karlíně neochromí.

"Z dopravního hlediska bylo jednou z nejdůležitějších věcí pro tuto část Prahy zprovoznění metra. Další je zprovoznění tramvajové trati. Pokračující opravy už život Karlína tolik neovlivní," sdělil starosta.

Dalším místem, kde se trať stále opravuje, je Českomoravská ulice v úseku Sokolovské a Freyovy ulice.

Městská doprava zažije otřes
Metropoli čekají jedny z největších změn v městské hromadné dopravě. Kromě už fungující tramvaje číslo 15 z Vypichu do Kobylis v listopadu změní a prodlouží několik tramvajových linek svou trasu. Z městského provozu naopak trvale zmizí některé autobusové linky.

V příštích dnech budou poprvé "šplhat" po nové tramvajové trati i vozy na Barrandov. Ty však první cestující svezou až 20. listopadu.

Nejvýraznější změny v dopravě

- Do Karlína se od soboty vrací tramvaje číslo 8 a 24
- Na novou trať na Barrandov vyjedou v listopadu tři denní tramvajové linky
- Stávající noční linka z Hlubočep bude prodloužena
- Dopravní podnik zruší autobusy číslo 126, 128 a 501
- Od září jezdí nová tramvajová linka číslo 15 z Vypichu do Kobylis

Na novou trať z Hlubočep na Barrandov vyjedou tři nové spoje a stávající noční linka z Hlubočep bude pouze prodloužena.

"Tyto tři nové tramvajové linky by měly jezdit jen ve špičce, a to v osmiminutových intervalech. Mimo špičku a o víkendech budou v provozu jen dvě linky v intervalech 10 až 15 minut, večer potom v dvacetiminutových intervalech," sdělil Pavel Procházka ze společnosti Ropid.

Z tohoto důvodu trvale opustí v listopadu pražské ulice autobusové linky číslo 126, 128 a 501. "Tyto autobusy sloužily jako posilové linky a po zprovoznění tramvajové trati už nebudou potřeba," doplnil Procházka.

Konkrétní čísla tramvajových linek a jejich návazné vedení však není dosud známé. "Na přesné určení čísel tramvají a jejich tras je příliš brzo, situace se ještě může změnit," vysvětlil Procházka.

Už dnes je však jisté, že na nové trati dlouhé 3,6 kilometru budou moci od 20. listopadu cestující vystupovat a nastupovat na šesti nových zastávkách. Z dosavadní konečné Hlubočepy je tramvaj zaveze přes stanice Geologická, Lipského, Chaplinovo náměstí, Poliklinika Barrandov až na Sídliště Barrandov.

V nejbližších dnech zde začnou pravidelně jezdit tramvajové vozy. "Ve zkušebních jízdách budou jezdit tramvaje jen se zátěží bez cestujících, aby se odhalily případné nedostatky v budoucím provozu," uvedl radní pro dopravu z magistrátu Radovan Šteiner.

I když se v médiích objevily různé informace o problémech, které by mohly mít na nové trati stávající typy tramvají, podle Šteinera zvládnou jízdu do barrandovského stoupání všechny typy. "Stačí si jen uvědomit, že v Trojské ulici je stoupání mnohem větší a tramvaje tu bez problémů jezdí," doplnil Šteiner.

Lidé z Karlína si mohou oddychnout, do Sokolovské ulice se po roce od ničivých záplav opět vrací tramvajové linky. (12. září 2003)

Lidé z Karlína si mohou oddychnout, do Sokolovské ulice se po roce od ničivých záplav opět vrací tramvajové linky. (12. září 2003)

Lidé z Karlína si mohou oddychnout, do Sokolovské ulice se po roce od ničivých záplav opět vrací tramvajové linky. (12. září 2003)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

O první ročník festivalu Tattoo Grand Prix na brněnském výstavišti byl...
Nejlepší tatéři se sjeli do Brna. Na výstavišti pokreslili desítky lidí

První ročník festivalu Tattoo Grand Prix odstartoval v sobotu na brněnském výstavišti. Kromě nejúspěšnějších tuzemských tatérů dorazili umělci z okolních zemí,...  celý článek

Ponurá nálada vládne ve volebním štábu jihomoravských sociálních demokratů. Ve...
Onderka se vrací. Exprimátora Brna dostalo kroužkování do Sněmovny

Bývalý brněnský primátor Roman Onderka zažívá velký návrat do politiky. Stane se poslancem za sociální demokracii, přestože byl na kandidátce až na...  celý článek

Přípravy na referendum na Obchodní akademii v Ústí nad Labem
Lidé v referendu zablokovali stavbu betonárky, obci hrozí žaloba

Lidé v Dobřejovicích u Prahy v referendu konaném souběžně s volbami poslanců odmítli plánovanou výstavbu betonárky. Výsledek hlasování je závazný a obci nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.