Mluvčí Air France dále uvedla, že "mikrotrhliny" se objevily na letadlech před několika měsíci. Dvě z poškozených letadel jsou momentálně v provozu, další dvě právě procházejí pravidelnou prohlídkou, která s trhlinami nesouvisí.
Sedm concordů společnosti British Airways má rovněž trhliny a jedno letadlo muselo být dokonce vyřazeno z provozu. Trhliny zhruba v délce 5 cm byly nalezeny na zadním nosníku vedoucím napříč letadlem směrem ke konci křídel již před několika měsíci. Přivolaní odborníci výrobce Aerospatiale po důkladné prohlídce v té době rozhodli, že všech sedm letadel může zatím pokračovat v provozu. U letadla, kterému byl start nyní zakázán, se ale minulý týden při rutinní ultraakustické prohlídce zjistilo, že trhlina se od té doby zvětšila o 1,6 centimetru.
Francouzská firma Aerospatiale se nyní snaží vyřazené letadlo opravit. Zpět do provozu by se mělo vrátit v září. Mluvčí BA sdělila, že tyto problémy by se neměly nijak dotknout každodenních letů mezi Londýnem a New Yorkem, ale připustila, že problémy by mohly nastat, pokud by z provozu měly být vyřazeny i další concordy.
Concorde, v současné době jediný nadzvukový dopravní prostředek, začal přepravovat cestující v polovině sedmdesátých let. Celkem je jich v provozu třináct, sedm v BA a šest v Air France.
Archivní foto nadzvukového letounu Concorde. U sedmi ze třinácti strojů na světě zjistili experti trhliny na křídlech a jeden letoun musel být dokonce stažen z provozu (24. července 2000) |