Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V jámách po výstavbě tunelu Blanka vzniknou podzemní garáže

  17:01aktualizováno  17:01
Řidiči v hlavním městě budou mít k dispozici nové podzemní garáže. Vzniknou v jámách po výstavbě tunelu Blanka na Letné a také na Prašném mostě. Otevřeny by měly být po dokončení tunelu, tedy v roce 2012.

V jámách po výstavbě tunelu Blanka vzniknou podzemní parkoviště. Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

"Počítáme s výstavbou podzemních garáží také pod křižovatkou Svatovítské ulice a Milady Horákové a pod parkem, který má za rozcestím směrem k Hradu vzniknout," popisuje mluvčí Metrostavu František Polák.

Firma chce totiž využít stavební jámy co nejvíc. "Kdybychom všechnu vytěženou zeminu vozili pryč a pak zase zpátky, vyšlo by nás to ekonomicky skoro stejně,  jako když odtěžený prostor využijeme co nejvíc. Navíc v případě, že bychom tu jámu okolo tunelu zasypávali, vážila by mnohem víc než garáže. To znamená, že bychom museli postavit velmi silné stropy.  A stejně tam budeme stavět i technologické centrum tunelu," vysvětluje Polák.

PODZEMNÍ GARÁŽE

Letná

Počet míst 860

Dokončení: se zprovozněním Blanky, po roce 2012

Prašný most

Počet míst: 350

Dokončení: se zprovozněním Blanky, po roce 2012

Jiřího z Poděbrad

Počet míst: 400

Dokončení: termín není znám

Garáže firma postaví nad dokončeným tunelem. Pak je zasype vrstvou zeminy a na povrchu za křižovatkou vznikne nový park, přístupný veřejnosti. To vše už je zahrnuté v nákladech na stavbu tunelového komplexu Blanka. Zatím však není rozhodnuto, kdo bode nové garáže využívat.

Nejdřív tunel, pak garáže

Jedno podzemní parkoviště bude na Letné, kde by mohli parkovat obyvatelé i návštěvníci stadionu. Druhé má stát u Prašného mostu, ale rezidentům příliš neposlouží. V jeho okolí totiž mnoho lidí nebydlí.

Garáže se otevřou až se zprovozněním tunelu Blanka, tedy zřejmě později než v roce 2012. A město ještě nerozhodlo, komu by garáže měly sloužit. Nyní se zvažují tři varianty.

"Buď budou určené pro dlouhodobé rezidentní parkování, nebo krátkodobé typu P+R či kombinace obojího. To platí jak pro garáže na Letné, tak pod Prašným mostem," přibližuje mluvčí magistrátu Tereza Krásenská. V případě garáží na Letné je jasné, že parkovací místa by mohla pomoci mnoha rezidentům z této oblasti, stejně jako návštěvníkům stadionu Sparty.

Naopak v okolí garáží u Prašného mostu tolik lidí nebydlí a lidé z Dejvic by patrně až k Prašnému mostu docházet nechtěli. Pokud by garáže fungovaly na principu P+R, jistě by se našli zájemci z řad dojíždějících Středočechů, což by teoreticky mohlo pomoci i rezidentům.Podzemní stání by se totiž nacházelo v těsné blízkosti stanice metra Hradčanská, kde staví i tramvaje a vlaky.

Nové podzemní garáže vzniknou pod křižovatkou ulic Svatovítská a Milady Horákové - ČERVENÁ a také pod Letnou - MODRÁ.

Nové podzemní garáže vzniknou pod křižovatkou ulic Svatovítská a Milady Horákové - ČERVENÁ a také pod Letnou - MODRÁ.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.