Nehoda se stala v děčínské čtvrti Křešice. Podle dispečinku Povodí Labe loď najela přídí na mělčinu při otáčení přídě směrem do Německa.
"Hladina Labe od včerejška klesala a loď při otáčení najela špičkou do štěrku," vysvětlil příčinu nehody Karel Horyna, jednatel společnosti Navitrans, které loď patří. Podle něj převáží Liebenwalde železný šrot.
"Před jedenáctou hodinou dopoledne se na nás z lodi obrátili s prosbou, abychom jim připustili více vody," informoval iDNES.cz dispečer povodí Pavel Jansa. Doplnil, že požádal zdymadla v ústecké čtvrti Střekov, aby zvýšila průtok a navýšila hladinu řeky o zhruba 15 centimetrů. "Chvilku však potrvá, než se tam ta voda dostane," řekl dopoledne Jansa.
Navitrans si navíc pro vyproštění lodi sehnal tlačný remorkér, který měl loď dostat z mělčiny.
Remorkér zatím loď ze břehu nevyprostil
Záchranná akce začala kolem půl třetí. Remorkér Beskydy se snažil nákladní loď vyprostit tlakem na její příď i záď, leč marně. Zkoušel ji rovněž natlačit z boku do proudu řeky Labe, ale ani po dvou hodinách se mu loď nepodařilo z mělčiny dostat.
"Jeden remorkér na plně naloženou loď nestačí," uvedl při operaci jeden ze členů posádky remorkéru.
Dispečer Povodí Labe iDNES.cz později potvrdil, že loď na levé straně Labe zůstane přes noc. "Dnes už je na záchranu lodě pozdě, stmívá se," sdělil v půl páté odpoledne s tím, že o dalších možnostech jejího vyproštění se na povodí vede diskuse.
Jednou z možností záchrany uvázlé nákladní lodi je zvýšit hladinu Labe až o půl metru. Liebenwalde nicméně podle očitých svědků nijak nebrání lodní dopravě.
Zhruba zde najela nákladní loď na mělčinu. |