V Číně objevili rekordně velkého velemloka, je mu víc než dvě stě let

Extrémně vzácný a rekordně velký exemplář velemloka čínského se podařilo objevit čínským vědcům. Podle jejich odhadů je obojživelník, kterého našli v izolované krasové jeskyni na jihozápadě Číny, starší než 200 let. Informoval o tom britský server Daily Mail.

Mlok měří zhruba 1,4 metru a váží 47 kilogramů. Vědci ho přepravili do výzkumné stanice, aby ho mohli dále zkoumat. Velemloci čínští, kteří jsou největším druhem obojživelníka na světě, jsou na seznamu kriticky ohrožených zvířat.

Fotogalerie

Na planetě se vyskytují už více než 170 milionů let, a patří tedy k jejím nejstarším obyvatelům; jejich předci žili ve stejné době jako několik druhů dinosaurů.

V posledních třiceti letech ale jejich počty prudce klesly, a to především kvůli lidem. Maso velemloků je v Číně považováno za luxusní lahůdku a části mlokova těla se také využívají v tradiční čínské medicíně. A to přesto, že Čína velemloka zařadila na seznam chráněných živočichů.

Velemloci v pražské zoo:

© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.