V Číně objevili čtyřkřídlého dinosaura

Jednoho z nejtajuplnějších prehistorických tvorů vůbec objevili nedávno čínští paleontologové. Jde o opeřeného čtyřkřídlého dinosaura, který zřejmě klouzavě přelétal ze stromu na strom. Až dosud byli známi pouze dinosauři se dvěma křídly.

Vědci hovoří o fenomenálním nálezu, který může změnit dosavadní teorie o původu létání. Někteří soudí, že mohl sehrát klíčovou roli v evoluci ptáků.

Tvor nalezený v čínské severovýchodní provincii Liao-ning obýval planetu před 130 miliony let. Nebyl nijak zvlášť velký, jeho délka dosahovala asi 75 centimetrů, zato prý byl skutečným predátorem.

Vědci čtyřkřídlého dinosaura zatím nedokážou přesně umístit do vývojové řady, spekulují však, že se vyvinul ve stejné době či později než Archaeopteryx, první dvoukřídlý "ptačí" dinosaurus.

Podivuhodný tvor byl nazván Microraptor gui, na počest svého objevitele, čínského paleontologa Ku Č'-weje.

Autoři:

Desítky vozidel se za sebou nahromadilo po záplavách na Krymu
VIDEO: Auta se po záplavách na Krymu naskládala za sebou jako domino

Páteční prudké deště způsobily na poloostrově Krym záplavy. Jedním z následků velké vody a bahna bylo i odvlečení asi padesátky aut, která se následně za sebou...  celý článek