"Vyšetřování jsme uzavřeli na konci září. Dospěli jsme k závěru, že za celý incident je zodpovědný řidič tramvaje, který nedodržel vnitřní předpisy," informoval iDNES.cz mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.
O tom, že tramvaj z motolské vozovny neujela kvůli technické závadě, přitom měli vyšetřovatelé jasno už dva dny po nehodě, tedy v půlce června.
Šofér, který může za to, že tramvaj bez jakéhokoli dozoru ujela kilometrovou trasu, u pražského dopravního podniku pracuje dál a stále řídí tramvaj.
"Řidič od nás dostal upozorňující dopis a přišel o prémie. Kromě toho jsme ho mimořádně přezkoušeli a poslali na lékařskou prohlídku. Teď už jezdí dál," popsala trest pro provinilce pro iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová.
I tak ale může řidiče ještě stihnout podstatně tvrdší trest. Případ totiž stále řeší i policie, její vyšetřovatel čeká na znalecký posudek. Policisté řidiče podezřívají z obecného ohrožení z nedbalosti. Za to mu hrozí až rok vězení. Pokud by ale případný soud dospěl k závěru, že se tramvaj rozjela kvůli vážnému zanedbání pracovních povinností, může řidič za mřížemi strávit až tři roky.
Ve prospěch chybujícího šoféra mluví to, že poté, co neřízená tramvaj vyrazila vrata vozovny a rozjela se sama z kopce, nezpanikařil. Místo toho sedl na vypůjčené kolo a začal "splašenou" tramvaj honit.
To se mu nakonec i podařilo, záběry z kabiny totiž ukázaly, že rozjetý kolos zastavil on sám. Při pronásledování tramvaje ale muž dostal infarkt a skončil tak v nemocnici.
Tak jako tak ale tramvaj ujela bezmála kilometr a cestou minula dvě místa, kde mohla smést auta vyjíždějící z postranních ulic. Pod koly samozřejmě mohli skončit i chodci na frekventované Plzeňské ulici.